button
   
 
pomniejsz powiększ
 

 
drukuj Stworz PDF

2014-01-07 15:17:37

Skargi i wnioski


Podstawa prawna:

Organizację oraz tryb rozpatrywania skarg w Urzędzie Miejskim w Elblągu regulują n/w przepisy prawne:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku wraz ze zm.- Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U.2018. poz.2096 ze zm.),
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5, poz.46),
  • Zarządzenie Prezydenta Miasta Nr 212/2015 z dnia 1 czerwca 2015 r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Urzędzie Miejskim w Elblągu.

Skargi mogą być wnoszone: pisemnie, faxem, pocztą elektroniczną, ustnie do protokołu.

Interesantów w sprawach skarg przyjmują:

  • Prezydent Miasta, Wiceprezydenci Miasta, Sekretarz Miasta oraz Skarbnik Miasta  w sprawach skarg przyjmują w każdy wtorek w godzinach od 11.00 do 17.00.
  • Termin spotkania z Prezydentem Miasta, Wiceprezydentami Miasta należy uprzednio ustalić z pracownikiem Biura Prezydenta Miasta. (ul. Łączności 1, pok.210 tel. (55) 239 33 33 lub 239 32 07. Sekretariat p. Witolda Wróblewskiego - Prezydenta Miasta, pok.210 tel. (55) 239 33 33 lub 239 32 11 Sekretariat p. Janusza Nowaka – Wiceprezydenta Miasta, (pok.210) tel. (55) 239 32 07 pracownik Biura wyznacza dokładną datę i godzinę spotkania.
  • Termin spotkania ze Skarbnikiem Miasta należy ustalić z pracownikiem Departamentu Skarbnika Miasta (ul. Łączności 1, pok.423  tel. (55) 239 32 29). Pracownik wyznacza dokładną datę i godzinę spotkania.
  • Termin spotkania z Sekretarzem Miasta należy ustalić z pracownikiem Departamentu Organizacyjnego (ul. Łączności 1, pok.216  tel. (55) 239 33 04). Pracownik wyznacza dokładną datę i godzinę spotkania.
  • Warunkiem spotkania z Prezydentem Miasta Elbląga i jego zastępcami, Sekretarzem Miasta oraz Skarbnikiem Miasta jest wyczerpanie uprzednio drogi służbowej  tj. uzyskanie stanowiska Dyrektora merytorycznego Departamentu lub miejskiej jednostki organizacyjnej w przedmiotowej sprawie.
  • Dyrektorzy/Kierownicy i pracownicy komórek organizacyjnych przyjmują obywateli w sprawach skarg w godzinach pracy Urzędu.

Załatwianie skarg i wniosków:

  • Prezydenta Miasta Elbląga załatwia skargi w ramach swojej właściwości udzielając zainteresowanemu odpowiedzi na wskazany przez niego adres, nie później niż  w ciągu miesiąca. W razie niezałatwienia sprawy w terminie jednego miesiąca informuje się wnoszącego o przyczynie niedotrzymania przepisanego terminu i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy.
  • O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się Wnoszącego.
  • Jeżeli Prezydent Miasta Elbląga nie jest właściwy do rozpatrzenia wniesionej skargi niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazuje skargę właściwemu organowi, zawiadamiając o tym Wnoszącego.
  • Skargi nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu Wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Opłaty:

  • Skargi i wnioski nie podlegają opłacie skarbowej.

Informacje o artykule

Podmiot publikujący:
Osoba odpowiedzialna:
Osoba publikująca: Marcin Jacek Kownacki
Data wytworzenia:
Data publikacji: 07.01.2014 15:17
Data aktualizacji: 04.01.2019 12:42
Liczba wyświetleń: 3086

Artykuły archiwalne

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
1 Skargi i wnioski 13.09.2016 16:23 Marcin Jacek Kownacki
2 Skargi i wnioski 12.05.2016 10:46 Marcin Jacek Kownacki
3 Skargi i wnioski 28.10.2015 16:01 Marcin Jacek Kownacki
4 Skargi i wnioski 07.04.2015 15:12 Marcin Jacek Kownacki
5 Skargi i wnioski 07.04.2015 15:10 Marcin Jacek Kownacki
6 Skargi i wnioski 29.12.2014 11:15 Marcin Jacek Kownacki
7 Skargi i wnioski 05.06.2014 09:06 Marcin Jacek Kownacki
8 Skargi i wnioski 07.01.2014 15:17 Marcin Jacek Kownacki