button
   
 
pomniejsz powiększ
 

 
drukuj Stworz PDF

2014-01-07 15:17:37

Skargi i wnioski


Podstawa prawna:

Organizację oraz tryb rozpatrywania skarg w Urzędzie Miejskim w Elblągu regulują n/w przepisy prawne:

·         Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku wraz ze zm.- Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U.2013. poz.267),

·         Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku  w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5, poz.46),

·         Zarządzenie Nr 238/2005 Prezydenta Miasta Elbląga z dnia 30 września 2005 roku   w sprawie wprowadzenia Polityki Jakości w Urzędzie Miejskim w Elblągu, w zakresie procedury DON  – „Udzielanie odpowiedzi na skargę – zarządzanie skargą.”

Skargi mogą być wnoszone: pisemnie, faxem, pocztą elektroniczną, ustnie do protokołu.

Interesantów w sprawach skarg przyjmują:

·         Prezydent Miasta, Wiceprezydenci Miasta, Sekretarz Miasta oraz Skarbnik Miasta     w sprawach skarg przyjmują w każdy wtorek w godzinach od 11.00 do 16.00.

·         Termin spotkania z Prezydentem Miasta, Wiceprezydentami Miasta oraz Sekretarzem Miasta należy uprzednio ustalić z pracownikiem Referatu Obsługi Prezydenta. (ul. Łączności 1, pok.210 tel. (55) 239 33 33 lub 239 33 30 Sekretariat p.J.Wilka - Prezydenta Miasta, tel.(55) 239 33 33 lub 239 33 30 Sekretariat p.M.Pruszak – Wiceprezydenta Miasta; pok.205 tel.(55) 239 32 61 lub 239 32 07 Sekretariat pJ.Hajdukowskiego – Wiceprezydenta Miasta.) Referat wyznacza dokładną datę i godzinę spotkania.

·         Termin spotkania ze Skarbnikiem Miasta należy ustalić z pracownikiem Biura Skarbnika Miasta (ul. Łączności 1, pok.423  tel. (55) 239 32 29. Biuro wyznacza dokładną datę i godzinę spotkania.

·         Warunkiem spotkania z Prezydentem Miasta Elbląga i jego zastępcami, Sekretarzem Miasta oraz Skarbnikiem Miasta jest wyczerpanie uprzednio drogi służbowej              tj. uzyskanie stanowiska Dyrektora merytorycznego Departamentu lub miejskiej jednostki organizacyjnej w przedmiotowej sprawie.

·         Dyrektorzy/Kierownicy i pracownicy komórek organizacyjnych przyjmują obywateli     w sprawach skarg w godzinach pracy Urzędu.

Załatwianie skarg i wniosków:

·         Prezydenta Miasta Elbląga załatwia skargi w ramach swojej właściwości udzielając zainteresowanemu odpowiedzi na wskazany przez niego adres, nie później niż         w ciągu miesiąca. W razie niezałatwienia sprawy w terminie jednego miesiąca informuje się wnoszącego o przyczynie niedotrzymania przepisanego terminu              i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy.

·         O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się Wnoszącego.

·         Jeżeli Prezydent Miasta Elbląga nie jest właściwy do rozpatrzenia wniesionej skargi niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazuje skargę właściwemu organowi, zawiadamiając o tym Wnoszącego.

·         Skargi nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu Wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Opłaty:

·         Skargi i wnioski nie podlegają opłacie skarbowej.

Informacje o artykule

Podmiot publikujący:
Osoba odpowiedzialna:
Osoba publikująca: Marcin Jacek Kownacki
Data wytworzenia:
Data publikacji: 07.01.2014 15:17
Data aktualizacji:
Liczba wyświetleń: 911

Artykuły archiwalne

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował