2014-01-07 15:17:37
Skargi i wnioski
Podstawa prawna:
Organizację oraz tryb rozpatrywania skarg w Urzędzie Miejskim w Elblągu regulują n/w przepisy prawne:
· Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku wraz ze zm.- Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U.2013. poz.267),
· Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5, poz.46),
· Zarządzenie Nr 238/2005 Prezydenta Miasta Elbląga z dnia 30 września 2005 roku w sprawie wprowadzenia Polityki Jakości w Urzędzie Miejskim w Elblągu, w zakresie procedury DON – „Udzielanie odpowiedzi na skargę – zarządzanie skargą.”
Skargi mogą być wnoszone: pisemnie, faxem, pocztą elektroniczną, ustnie do protokołu.
Interesantów w sprawach skarg przyjmują:
· Prezydent Miasta, Wiceprezydenci Miasta, Sekretarz Miasta oraz Skarbnik Miasta w sprawach skarg przyjmują w każdy wtorek w godzinach od 11.00 do 16.00.
· Termin spotkania z Prezydentem Miasta, Wiceprezydentami Miasta oraz Sekretarzem Miasta należy uprzednio ustalić z pracownikiem Referatu Obsługi Prezydenta. (ul. Łączności 1, pok.210 tel. (55) 239 33 33 lub 239 33 30 Sekretariat p.J.Wilka - Prezydenta Miasta, tel.(55) 239 33 33 lub 239 33 30 Sekretariat p.M.Pruszak – Wiceprezydenta Miasta; pok.205 tel.(55) 239 32 61 lub 239 32 07 Sekretariat pJ.Hajdukowskiego – Wiceprezydenta Miasta.) Referat wyznacza dokładną datę i godzinę spotkania.
· Termin spotkania ze Skarbnikiem Miasta należy ustalić z pracownikiem Biura Skarbnika Miasta (ul. Łączności 1, pok.423 tel. (55) 239 32 29. Biuro wyznacza dokładną datę i godzinę spotkania.
· Warunkiem spotkania z Prezydentem Miasta Elbląga i jego zastępcami, Sekretarzem Miasta oraz Skarbnikiem Miasta jest wyczerpanie uprzednio drogi służbowej tj. uzyskanie stanowiska Dyrektora merytorycznego Departamentu lub miejskiej jednostki organizacyjnej w przedmiotowej sprawie.
· Dyrektorzy/Kierownicy i pracownicy komórek organizacyjnych przyjmują obywateli w sprawach skarg w godzinach pracy Urzędu.
Załatwianie skarg i wniosków:
· Prezydenta Miasta Elbląga załatwia skargi w ramach swojej właściwości udzielając zainteresowanemu odpowiedzi na wskazany przez niego adres, nie później niż w ciągu miesiąca. W razie niezałatwienia sprawy w terminie jednego miesiąca informuje się wnoszącego o przyczynie niedotrzymania przepisanego terminu i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy.
· O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się Wnoszącego.
· Jeżeli Prezydent Miasta Elbląga nie jest właściwy do rozpatrzenia wniesionej skargi niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazuje skargę właściwemu organowi, zawiadamiając o tym Wnoszącego.
· Skargi nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu Wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Opłaty:
· Skargi i wnioski nie podlegają opłacie skarbowej.
Informacje o artykule
Podmiot publikujący: | |
---|---|
Osoba odpowiedzialna: | |
Osoba publikująca: | Marcin Jacek Kownacki |
Data wytworzenia: | |
Data publikacji: | 07.01.2014 15:17 |
Data aktualizacji: | |
Liczba wyświetleń: | 973 |
Artykuły archiwalne
Lp. | Tytuł | Data modyfikacji | Zredagował |
---|