2014-01-07 15:17:37
Skargi i wnioski
Podstawa prawna:
Organizację oraz tryb rozpatrywania skarg w Urzędzie Miejskim w Elblągu regulują n/w przepisy prawne:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku wraz ze zm.- Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U.2013. poz.267),
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5, poz.46),
- Zarządzenie Nr 238/2005 Prezydenta Miasta Elbląga z dnia 30 września 2005 roku w sprawie wprowadzenia Polityki Jakości w Urzędzie Miejskim w Elblągu, w zakresie procedury DON – „Udzielanie odpowiedzi na skargę – zarządzanie skargą.”
Skargi mogą być wnoszone: pisemnie, faxem, pocztą elektroniczną, ustnie do protokołu.
Interesantów w sprawach skarg przyjmują:
- Prezydent Miasta, Wiceprezydenci Miasta, Sekretarz Miasta oraz Skarbnik Miasta w sprawach skarg przyjmują w każdy wtorek w godzinach od 11.00 do 16.00.
- Termin spotkania z Prezydentem Miasta, Wiceprezydentami Miasta należy uprzednio ustalić z pracownikiem Biura Prezydenta Miasta. (ul. Łączności 1, pok.210 tel. (55) 239 33 33 lub 239 32 11 lub 239 32 08 Sekretariat p. Witolda Wróblewskiego - Prezydenta Miasta, tel.(55) 239 33 33 lub 239 32 11 lub 239 32 08 Sekretariat p. Bogusława Milusz – Wiceprezydenta Miasta; ul. Łączności 1, pok.205 tel. (55) 239 32 07 Sekretariat p. Janusza Nowaka – Wiceprezydenta Miasta, tel. (55) 239 32 61 Sekretariat p. Jacka Boruszki Wiceprezydenta Miasta); pracownik Biura wyznacza dokładną datę i godzinę spotkania.
- Termin spotkania ze Skarbnikiem Miasta należy ustalić z pracownikiem Departamentu Skarbnika Miasta (ul. Łączności 1, pok.423 tel. (55) 239 32 29). Pracownik wyznacza dokładną datę i godzinę spotkania.
- Termin spotkania z Sekretarzem Miasta należy ustalić z pracownikiem Departamentu Organizacyjnego (ul. Łączności 1, pok.216 tel. (55) 239 33 04). Pracownik wyznacza dokładną datę i godzinę spotkania.
- Warunkiem spotkania z Prezydentem Miasta Elbląga i jego zastępcami, Sekretarzem Miasta oraz Skarbnikiem Miasta jest wyczerpanie uprzednio drogi służbowej tj. uzyskanie stanowiska Dyrektora merytorycznego Departamentu lub miejskiej jednostki organizacyjnej w przedmiotowej sprawie.
- Dyrektorzy/Kierownicy i pracownicy komórek organizacyjnych przyjmują obywateli w sprawach skarg w godzinach pracy Urzędu.
Załatwianie skarg i wniosków:
- Prezydenta Miasta Elbląga załatwia skargi w ramach swojej właściwości udzielając zainteresowanemu odpowiedzi na wskazany przez niego adres, nie później niż w ciągu miesiąca. W razie niezałatwienia sprawy w terminie jednego miesiąca informuje się wnoszącego o przyczynie niedotrzymania przepisanego terminu i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy.
- O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się Wnoszącego.
- Jeżeli Prezydent Miasta Elbląga nie jest właściwy do rozpatrzenia wniesionej skargi niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazuje skargę właściwemu organowi, zawiadamiając o tym Wnoszącego.
- Skargi nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu Wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Opłaty:
- Skargi i wnioski nie podlegają opłacie skarbowej.
Informacje o artykule
Podmiot publikujący: | |
---|---|
Osoba odpowiedzialna: | |
Osoba publikująca: | Marcin Jacek Kownacki |
Data wytworzenia: | |
Data publikacji: | 07.01.2014 15:17 |
Data aktualizacji: | 07.04.2015 15:12 |
Liczba wyświetleń: | 1561 |
Artykuły archiwalne
Lp. | Tytuł | Data modyfikacji | Zredagował |
---|---|---|---|
1 | Skargi i wnioski | 07.04.2015 15:10 | Marcin Jacek Kownacki |
2 | Skargi i wnioski | 29.12.2014 11:15 | Marcin Jacek Kownacki |
3 | Skargi i wnioski | 05.06.2014 09:06 | Marcin Jacek Kownacki |
4 | Skargi i wnioski | 07.01.2014 15:17 | Marcin Jacek Kownacki |