2010-02-07 20:14:07
07 - Zajęcie pasa drogowego – na prawach wyłączności.
Stroną decyzji administracyjnej jest wnioskodawca.
Wymagane dokumenty:
Wniosek (wersja do pobrania: wniosek-wyłączność.doc) zawierający: imię i nazwisko lub nazwę firmy, adres, numer telefonu i numer NIP (PESEL), zajętą powierzchnię , proponowaną lokalizację, termin zajęcia pasa drogowego.
Do wniosku należy dołączyć: /załączniki nie dotyczące danej sprawy należy przekreślić i zaparafować skreślenia/
1.Plan sytuacyjno – wysokościowy w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem proponowanej lokalizacji (dla każdej lokalizacji) – 2 egz. (zostanie dołączony do decyzji)
2.Pełnomocnictwo udzielone przez Inwestora do reprezentowania go przez osobę trzecią w sprawach związanych z zajęciem pasa drogowego, zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. A w związku z częścią IV załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 1282) - od złożonego dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 17 zł.
Zgodnie z częścią II załącznika do ustawy o opłacie skarbowej, podlega opłacie skarbowej, w wysokości 5,00 zł poświadczenie zgodności duplikatu, odpisu, wyciągu wypisu lub kopii, dokonane przez organy administracji rządowej lub samorządowej, od każdej pełnej lub zaczętej stronicy (w przypadku złożenia odpisu /wypisu/ lub kopii pełnomocnictwa należy okazać jego oryginał celem poświadczenia za zgodność). Opłatę skarbową można uiścić gotówką w kasie Urzędu Miejskiego, ul. Łączności 1 lub bezgotówkowo na rachunek bankowy nr 35 1030 1218 0000 0000 9030 1624 – 1egz.
3.Oświadczenie o uprawnieniu do samodzielnego reprezentowania firmy / osoby – 1 egz.
4.Oświadczenie Gminy o realizowanym zadaniu (w przypadku oznaczonym * ) – 1 egz.
5.Zatwierdzony projekt organizacji ruchu w obrębie prowadzonych robót jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy, ogranicza widoczność lub powoduje zmiany w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych (dotyczy m. in. rusztowań zajmujących cały chodnik) – 1 egz.
6.Kopia dokumentów jak w pkt. 4 jeżeli organem wydającym nie był Prezydent Miasta Elbląga.
Składane do wniosku załączniki muszą być podpisane przez wnioskodawcę i potwierdzone za zgodność z oryginałem
Brak wymaganych załączników lub brak skreśleń będzie skutkował wystawieniem postanowienia o uzupełnienie wniosku
Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Podawcze Departamentu Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Elblągu, ul. Łączności 1, 82-300 Elbląg Sekretariat 1 i 2 DRID
Opłaty:
• zgodne z informacją umieszczoną na druku wniosku
• za zajęcie pasa drogowego pobierane są opłaty, zgodnie z art. 40 ust. 1,ust.2 pkt 4, ust. 4, ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 260 ).
• Stawki opłaty naliczane są zgodnie z Uchwałą Nr XI/305/2011 Rady Miejskiej w Elblągu z dnia 29 grudnia 2011 r w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg publicznych w granicach administracyjnych miasta Elbląga. (Dz. Urzędowy Województwa Warmińsko – Mazurskiego z 07.02.2012 r.poz.615 z póżn. zm.).
Termin i sposób załatwienia:
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku oraz
wymaganych dokumentów.
Podstawa prawna:
Art. 20 pkt 8, art. 40 ust. 1,6, 8,13a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 260 z późń.zm.)
oraz Uchwała Nr XI/305/2011 Rady Miejskiej w Elblągu z dnia 29 grudnia 2011 r w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg publicznych w granicach administracyjnych miasta Elbląga. (Dz. Urzędowy Województwa Warmińsko – Mazurskiego z 07.02.2012 r.poz.615 z póżn. zm.).
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu, w terminie 14 dni od
daty jej doręczenia.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Elbląga.
Informacje dodatkowe:
Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządca drogi pobiera karę pieniężną w wysokości dziesięciokrotnej wielkości należnej opłaty
na podstawie art. 40 ust. 12 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 260 ).
Informacje o artykule
Podmiot publikujący: | |
---|---|
Osoba odpowiedzialna: | |
Osoba publikująca: | Marcin Jacek Kownacki |
Data wytworzenia: | |
Data publikacji: | 07.02.2010 20:14 |
Data aktualizacji: | 07.10.2013 14:28 |
Liczba wyświetleń: | 1348 |
Artykuły archiwalne
Lp. | Tytuł | Data modyfikacji | Zredagował |
---|---|---|---|
1 | 07 - Zajęcie pasa drogowego – na prawach wyłączności. | 07.10.2013 14:18 | Marek Pawlikowski |
2 | 07 - Zajęcie pasa drogowego – na prawach wyłączności. | 27.12.2012 19:13 | Marek Pawlikowski |
3 | 07 - Zajęcie pasa drogowego – na prawach wyłączności. | 26.03.2012 09:40 | Dorota Mikołajczyk |
4 | 07 - Zajęcie pasa drogowego – na prawach wyłączności. | 23.03.2012 12:00 | Dorota Mikołajczyk |
5 | 07 - Zajęcie pasa drogowego – na prawach wyłączności. | 13.06.2011 10:17 | Dorota Mikołajczyk |
6 | 07 - Zajęcie pasa drogowego – na prawach wyłączności. | 07.02.2010 20:14 | Marcin Jacek Kownacki |