button
   
 
pomniejsz powiększ
 

 
drukuj Stworz PDF

2014-01-07 15:17:37

Skargi i wnioski


Podstawa prawna:

Organizację przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Urzędzie Miejskim
w Elblągu regulują n/w przepisy prawne:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego-
    Dział VIII Skargi i Wnioski  (Dz.U.2022 r. poz. 2000 ze zm.),
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5 poz. 46),
  • Zarządzenie Nr 226/2019 Prezydenta Miasta Elbląg z dnia 30 kwietnia  2019 r.
    w sprawie zatwierdzenia Regulaminu organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg
    i wniosków przez Prezydenta Miasta Elbląg.

 

Skargi i wnioski mogą być wnoszone: pisemnie, faxem, elektronicznie (w tym e-mailem za pośrednictwem poczty elektronicznej bądź Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP), ustnie do protokołu.

 

Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują:

  • Prezydent Miasta, Wiceprezydenci Miasta, Sekretarz Miasta oraz Skarbnik Miasta w sprawach skarg i wniosków przyjmują w każdy wtorek w godzinach od 11.00 do 17.00.
  • Termin spotkania z Prezydentem Miasta, Wiceprezydentami Miasta należy uprzednio ustalić w Biurze Prezydenta Miasta, ul. Łączności 1, pok. 210 lub pok. 205, tel. 239 32 11, 239 32 07, 239 32 61. Pracownik wyznacza dokładną datę
    i godzinę spotkania.
  • Termin spotkania ze Skarbnikiem Miasta należy ustalić z pracownikiem Departamentu Skarbnika Miasta (ul. Łączności 1, pok. 423  tel. (55) 239 32 29). Pracownik wyznacza dokładną datę i godzinę spotkania.
  • Termin spotkania z Sekretarzem Miasta należy ustalić z pracownikiem Departamentu Organizacji i Kadr (ul. Łączności 1, pok. 216  tel. (55) 239 33 69). Pracownik wyznacza dokładną datę i godzinę spotkania.
  • Warunkiem spotkania z Prezydentem Miasta Elbląga i jego zastępcami, Sekretarzem Miasta oraz Skarbnikiem Miasta jest wyczerpanie uprzednio drogi służbowej, tj. uzyskanie stanowiska merytorycznie właściwego Dyrektora Departamentu/Biura lub Miejskiej jednostki organizacyjnej w przedmiotowej sprawie.
  • Dyrektorzy i pracownicy komórek organizacyjnych przyjmują interesantów
    w sprawach skarg i wniosków w godzinach pracy Urzędu.

 

Komórką organizacyjną koordynującą rozpatrywanie skarg i wniosków w Urzędzie Miejskim w Elblągu jest Departament Kontroli i Monitoringu (ul. Łączności 1, pok. 236, tel. (55) 235 30 17).

 

Załatwianie skarg i wniosków:

  • Prezydent Miasta Elbląg załatwia skargi i wnioski w ramach swojej właściwości udzielając zainteresowanemu odpowiedzi na wskazany przez niego adres, bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. W razie niezałatwienia sprawy w terminie jednego miesiąca informuje się Wnoszącego o przyczynach zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia.
  • O sposobie załatwienia skargi/wniosku zawiadamia się Wnoszącego.
  • Jeżeli Prezydent Miasta Elbląg nie jest właściwy do rozpatrzenia wniesionej skargi/wniosku niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazuje skargę/wniosek właściwemu organowi, zawiadamiając o tym Wnoszącego albo wskazuje właściwy organ.
  • Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu Wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

 

Opłaty:

  • Skargi i wnioski nie podlegają opłacie skarbowej.

 

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych

Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Miasto Elbląg z siedzibą przy ul. Łączności 1, 82-300 Elbląg, reprezentowana przez: Prezydenta Miasta Elbląg.

  • Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych,

kontakt: tel. 55 239 33 28, e-mail: iod@umelblag.pl

  • Dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenia skargi na podstawie Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
  • Podawane dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt. 2 celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa.
  • Podanie danych osobowych jest obowiązkowe, wynikające z przepisów prawa.
  • Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania.

Posiadają Państwo prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

Informacje o artykule

Podmiot publikujący:
Osoba odpowiedzialna:
Osoba publikująca: Marcin Jacek Kownacki
Data wytworzenia:
Data publikacji: 07.01.2014 15:17
Data aktualizacji: 21.11.2022 10:33
Liczba wyświetleń: 6416

Artykuły archiwalne

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
1 Skargi i wnioski 11.01.2022 10:33 Marcin Jacek Kownacki
2 Skargi i wnioski 09.12.2020 08:11 Marcin Jacek Kownacki
3 Skargi i wnioski 09.03.2020 12:53 Marcin Jacek Kownacki
4 Skargi i wnioski 27.01.2020 12:50 Marcin Jacek Kownacki
5 Skargi i wnioski 07.01.2019 15:20 Marcin Jacek Kownacki
6 Skargi i wnioski 04.01.2019 12:42 Marcin Jacek Kownacki
7 Skargi i wnioski 13.09.2016 16:23 Marcin Jacek Kownacki
8 Skargi i wnioski 12.05.2016 10:46 Marcin Jacek Kownacki
9 Skargi i wnioski 28.10.2015 16:01 Marcin Jacek Kownacki
10 Skargi i wnioski 07.04.2015 15:12 Marcin Jacek Kownacki
11 Skargi i wnioski 07.04.2015 15:10 Marcin Jacek Kownacki
12 Skargi i wnioski 29.12.2014 11:15 Marcin Jacek Kownacki
13 Skargi i wnioski 05.06.2014 09:06 Marcin Jacek Kownacki
14 Skargi i wnioski 07.01.2014 15:17 Marcin Jacek Kownacki