2014-01-07 15:17:37
Skargi i wnioski
Podstawa prawna:
Organizację przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Urzędzie Miejskim
w Elblągu regulują n/w przepisy prawne:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego-
Dział VIII Skargi i Wnioski (Dz.U.2022 r. poz. 2000 ze zm.), - Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5 poz. 46),
- Zarządzenie Nr 226/2019 Prezydenta Miasta Elbląg z dnia 30 kwietnia 2019 r.
w sprawie zatwierdzenia Regulaminu organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg
i wniosków przez Prezydenta Miasta Elbląg.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone: pisemnie, faxem, elektronicznie (w tym e-mailem za pośrednictwem poczty elektronicznej bądź Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP), ustnie do protokołu.
Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują:
- Prezydent Miasta, Wiceprezydenci Miasta, Sekretarz Miasta oraz Skarbnik Miasta w sprawach skarg i wniosków przyjmują w każdy wtorek w godzinach od 11.00 do 17.00.
- Termin spotkania z Prezydentem Miasta, Wiceprezydentami Miasta należy uprzednio ustalić w Biurze Prezydenta Miasta, ul. Łączności 1, pok. 210 lub pok. 205, tel. 239 32 11, 239 32 07, 239 32 61. Pracownik wyznacza dokładną datę
i godzinę spotkania. - Termin spotkania ze Skarbnikiem Miasta należy ustalić z pracownikiem Departamentu Skarbnika Miasta (ul. Łączności 1, pok. 423 tel. (55) 239 32 29). Pracownik wyznacza dokładną datę i godzinę spotkania.
- Termin spotkania z Sekretarzem Miasta należy ustalić z pracownikiem Departamentu Organizacji i Kadr (ul. Łączności 1, pok. 216 tel. (55) 239 33 69). Pracownik wyznacza dokładną datę i godzinę spotkania.
- Warunkiem spotkania z Prezydentem Miasta Elbląga i jego zastępcami, Sekretarzem Miasta oraz Skarbnikiem Miasta jest wyczerpanie uprzednio drogi służbowej, tj. uzyskanie stanowiska merytorycznie właściwego Dyrektora Departamentu/Biura lub Miejskiej jednostki organizacyjnej w przedmiotowej sprawie.
- Dyrektorzy i pracownicy komórek organizacyjnych przyjmują interesantów
w sprawach skarg i wniosków w godzinach pracy Urzędu.
Komórką organizacyjną koordynującą rozpatrywanie skarg i wniosków w Urzędzie Miejskim w Elblągu jest Departament Kontroli i Monitoringu (ul. Łączności 1, pok. 236, tel. (55) 235 30 17).
Załatwianie skarg i wniosków:
- Prezydent Miasta Elbląg załatwia skargi i wnioski w ramach swojej właściwości udzielając zainteresowanemu odpowiedzi na wskazany przez niego adres, bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. W razie niezałatwienia sprawy w terminie jednego miesiąca informuje się Wnoszącego o przyczynach zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia.
- O sposobie załatwienia skargi/wniosku zawiadamia się Wnoszącego.
- Jeżeli Prezydent Miasta Elbląg nie jest właściwy do rozpatrzenia wniesionej skargi/wniosku niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazuje skargę/wniosek właściwemu organowi, zawiadamiając o tym Wnoszącego albo wskazuje właściwy organ.
- Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu Wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Opłaty:
- Skargi i wnioski nie podlegają opłacie skarbowej.
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Miasto Elbląg z siedzibą przy ul. Łączności 1, 82-300 Elbląg, reprezentowana przez: Prezydenta Miasta Elbląg.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych,
kontakt: tel. 55 239 33 28, e-mail: iod@umelblag.pl
- Dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenia skargi na podstawie Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
- Podawane dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt. 2 celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa.
- Podanie danych osobowych jest obowiązkowe, wynikające z przepisów prawa.
- Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania.
Posiadają Państwo prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacje o artykule
Podmiot publikujący: | |
---|---|
Osoba odpowiedzialna: | |
Osoba publikująca: | Marcin Jacek Kownacki |
Data wytworzenia: | |
Data publikacji: | 07.01.2014 15:17 |
Data aktualizacji: | 21.11.2022 10:33 |
Liczba wyświetleń: | 6416 |
Artykuły archiwalne
Lp. | Tytuł | Data modyfikacji | Zredagował |
---|---|---|---|
1 | Skargi i wnioski | 11.01.2022 10:33 | Marcin Jacek Kownacki |
2 | Skargi i wnioski | 09.12.2020 08:11 | Marcin Jacek Kownacki |
3 | Skargi i wnioski | 09.03.2020 12:53 | Marcin Jacek Kownacki |
4 | Skargi i wnioski | 27.01.2020 12:50 | Marcin Jacek Kownacki |
5 | Skargi i wnioski | 07.01.2019 15:20 | Marcin Jacek Kownacki |
6 | Skargi i wnioski | 04.01.2019 12:42 | Marcin Jacek Kownacki |
7 | Skargi i wnioski | 13.09.2016 16:23 | Marcin Jacek Kownacki |
8 | Skargi i wnioski | 12.05.2016 10:46 | Marcin Jacek Kownacki |
9 | Skargi i wnioski | 28.10.2015 16:01 | Marcin Jacek Kownacki |
10 | Skargi i wnioski | 07.04.2015 15:12 | Marcin Jacek Kownacki |
11 | Skargi i wnioski | 07.04.2015 15:10 | Marcin Jacek Kownacki |
12 | Skargi i wnioski | 29.12.2014 11:15 | Marcin Jacek Kownacki |
13 | Skargi i wnioski | 05.06.2014 09:06 | Marcin Jacek Kownacki |
14 | Skargi i wnioski | 07.01.2014 15:17 | Marcin Jacek Kownacki |