button
   
 
pomniejsz powiększ
 

 
drukuj Stworz PDF

2004-08-06 09:06:45

Wydział Spraw Obywatelskich


Wydział Spraw Obywatelskich

Naczelnik Wydziału Artur Zieliński

Z-ca Naczelnika Wydziału Adam Jocz
ul. Łączności 1
82-300 Elbląg
tel: +48 (0..55) 239 30 96
fax: +48 (0..55) 239 33 39
lokalizacja: Budynek „B”, parter

e-mail: wso@elblag.com.pl




I. Zadania Wydziału - ZLECONE

 

 Dział Spraw Społeczno-Administracyjnych

 

1.       Przygotowywanie i prowadzenie rejestracji przedpoborowych.

2.       Przygotowanie i przeprowadzenie poboru.

3.       Zarządzenie przymusowego doprowadzenia przez policję do komisji lekarskiej, na rejestrację przedpoborowych lub do jednostki wojskowej.

4.       Przyjmowanie zawiadomień o zgromadzeniach i zbiórkach publicznych.

5.       Nadzór nad stowarzyszeniami oraz uzgadnianie treści statutów przedkładanych przez stowarzyszenia.

6.       Współdziałanie i nieodpłatne udzielanie pomocy technicznej organom celnym przy wykonywaniu zadań określonych w ustawie.

7.       Organizacja i przeprowadzenie wyborów do Sejmu i Senatu RP, Prezydenta RP, Parlamentu Europejskiego, organów samorządu terytorialnego, ławników oraz referendum.

8.       Określanie trybu udzielania pomocy repatriantom przez organy miasta.

9.       Udział w postępowaniach w trybie ustawy o zamówieniach publicznych.

10.   Prowadzenie dokumentacji dot. pism przychodzących i wychodzących z Wydziału.

11.   Realizacja zadań w zakresie sprawozdawczości statystycznej.

12.   Wydawania decyzji administracyjnych w tym:

a)       orzekania o konieczności sprawowania przez żołnierza bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny,

b)       uznawania poborowego, żołnierza za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny,

c)       uznawania za żołnierza samotnego,

d)       przyznawania świadczenia pieniężnego za odbyte ćwiczenia wojskowe przez żołnierzy rezerwy,

e)       pokrywania należności mieszkaniowych dla żołnierzy samotnych i posiadających na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny,

f)         sprowadzania zwłok i szczątków z obcego państwa, które mają być pochowane na terenie miasta,

g)       zakazujących odbycia zgromadzenia,

h)       zezwalających lub zakazujących zbiórek publicznych,

i)         o wpisaniu lub odmowie wpisania osoby do rejestru wyborców.

 

Dział Ewidencji Ludności

 

13.   Przyjmowanie formularzy zgłoszeń meldunkowych od osób meldujących się lub wymeldowujących się na/z pobytu czasowego, w tym obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej oraz cudzoziemców.

14.   Zawiadamianie WKU i innych urzędów o zameldowaniu się osób podlegających obowiązkowi wojskowemu na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące.

15.   Wykonywanie prac przy sporządzaniu spisów wyborców i aktualizacji rejestru wyborców.

16.   Nanoszenie na KOM-y  i do programu komputerowego numerów ewidencyjnych  PESEL.

17.   Przepracowywanie aktów urodzenia, zgonów, małżeństw, decyzji administracyjnych dot. zmian imion, nazwisk, obywatelstwa.

18.   Załatwianie interesantów w sprawach zameldowania i wymeldowania - pobyt stały.

19.   Udzielanie informacji adresowych instytucjom, osobom prywatnym zgodnie z ustawą

 o ochronie danych osobowych.

20.   Wypisywanie KOM-ów  na podstawie aktów urodzenia.

21.   Wyłączanie KOM-ów z kartoteki podstawowej na podstawie aktów zgonu.

22.   Sporządzanie list i zestawień dla potrzeb instytucji wojskowych, oświatowych, społecznych (np. MOPS), itp.

23.   Realizacja zadań w zakresie sprawozdawczości statystycznej.

24.   Wydawania decyzji administracyjnych w tym:

a)       dotyczących spraw ewidencji ludności.

b)       odmawiających udzielenia informacji na temat danych osobowych.

 

Dział Dowodów Osobistych

 

25.   Przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych i przekazywanie do Centrum Personalizacji Dokumentów.

26.   Wydawanie dowodów osobistych przygotowanych przez Centrum Personalizacji Dokumentów.

27.   Realizacja zadań w zakresie sprawozdawczości statystycznej,

28.   Wydawanie odpisów i kopii dokumentów z akt osobowych mieszkańców.

29.   Wydawanie decyzji administracyjnych w tym:

a)       odmawiających udzielenia informacji na temat danych osobowych,

b)       odmawiających wydania dowodu osobistego.

 

URZĄD STANU CYWILNEGO

 

30.   Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński.

31.   Sporządzanie aktów małżeństw w księgach stanu cywilnego, prowadzenie akt zbiorowych, dokonywanie wzmianek marginesowych i przypisków oraz wydawanie odpisów i zaświadczeń.

32.   Sporządzanie aktów urodzeń i zgonów w oparciu o zgłoszenia, orzeczenia sądowe, decyzje administracyjne i inne dokumenty przewidziane w prawie o aktach stanu cywilnego, kompletowanie dokumentów w aktach zbiorowych,     wydawanie odpisów oraz zaświadczeń.

33.   Przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka, nadaniu nazwiska męża matki.

34.   Przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych, dokonywanie wzmianek i przypisków oraz powiadamianie o tych czynnościach organ przechowujący odpisy ksiąg stanu cywilnego.

35.   Współpraca z urzędami stanu cywilnego i innymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie rejestracji urodzeń, małżeństw i zgonów.

36.   Wystawianie odpisów aktów stanu cywilnego z ksiąg poniemieckich oraz coroczne przekazywanie ksiąg 100 letnich do Wojewódzkiego Archiwum Państwowego.

37.   Prowadzenie skorowidzów do aktów stanu cywilnego.

38.   Wydawania decyzji administracyjnych w tym:

a)       dotyczących skrócenia miesięcznego terminu oczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego,

b)       zezwalających na zawarcie małżeństwa poza miejscem zamieszkania stron,

c)       zaświadczeń o zdolności prawnej obywateli polskich do zawarcia małżeństwa za granicą,

d)       unieważnienie aktu, uzupełnienie jego treści oraz sprostowanie błędów pisarskich,

e)       umiejscowienie i odtworzenie aktu lub ustalenie jego treści,

f)         zezwolenie na przeglądanie ksiąg stanu cywilnego,

g)       orzekania w sprawach zmiany imion i nazwisk oraz dostosowania pisowni imion i nazwisk do zasad pisowni polskiej zgodnie z fonetycznym brzmieniem, a także ustalenie brzmienia oraz pisowni imion i nazwisk.

 

II Zadania Wydziału – WŁASNE

 

Dział Obsługi Kierowców

 

39.   Prowadzenie ewidencji pojazdów zarejestrowanych na terenie Miasta oraz współpraca w tym zakresie z innymi Urzędami.

40.   Wydawanie dokumentów rejestracyjnych lub czasowo dopuszczających pojazdy do ruchu.

41.   Wydawanie tablic rejestracyjnych i innych elementów oznaczania i ewidencji pojazdów.

42.   Dopuszczanie do ruchu na drogach pojazdów, których stan techniczny został zakwestionowany podczas kontroli drogowej.

43.   Kierowanie pojazdów na badania techniczne w przypadkach określonych przepisami.

44.   Kasacja oznakowań pojazdów wycofanych z ruchu.

45.   Kierowanie pojazdów na wykonanie ich zastępczych oznaczeń identyfikacyjnych.

46.   Prowadzenie ewidencji osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami na drogach oraz pozwolenia do kierowania tramwajami.

47.   Wydawanie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje w zakresie prowadzenia pojazdów w określonej kategorii prawa jazdy oraz kwalifikacje i uprawnienia dodatkowe.

48.   Kierowanie kierowców na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji w przypadkach określonych stosownymi przepisami.

49.   Kierowanie kierowców na kontrolne badania lekarskie lub psychologiczne w przypadkach określonych stosownymi przepisami.

50.   Prowadzenie ewidencji i depozytu dokumentów uprawniających do prowadzenia pojazdów a zatrzymanych orzeczeniami sądów, postanowieniami prokuratury oraz organów kontroli ruchu drogowego.

51.   Współpraca z urzędami na terenie kraju w sprawie akt personalnych osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami.

52.   Współpraca z urzędami i instytucjami w zakresie prowadzenia i weryfikacji ewidencji kierowców i pojazdów.

Informacje o artykule

Podmiot publikujący:
Osoba odpowiedzialna:
Osoba publikująca: Marcin Jacek Kownacki
Data wytworzenia:
Data publikacji: 06.08.2004 09:06
Data aktualizacji: 04.10.2004 14:45
Liczba wyświetleń: 4123

Redaktor  Data modyfikacji 
Marcin Jacek Kownacki  10.07.2006 13:54pokaż tę wersję
Marcin Jacek Kownacki  14.02.2007 15:08pokaż tę wersję

Artykuły archiwalne

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
1 Referat Administracji Architektoniczno-Budowlanej Wydziału Architektury i Planowania Przestrzennego 08.09.2004 15:59 Wojciech Sobczak
2 Referat Urbanistyki Wydziału Architektury i Planowania Przestrzennego 08.09.2004 15:34 Wojciech Sobczak
3 Miejski Ośrodek Dokumentacji Geodezyjno- Kartograficznej Wydziału Geodezji 03.09.2007 14:44 Piotr Sosnowski
4 Referat Gospodarki Terenami I Wywłaszczania Wydziału Geodezji 30.06.2006 13:03 Piotr Sosnowski
5 Referat Geodezji I Katastru Wydziału Geodezji 30.06.2006 13:04 Piotr Sosnowski
6 Wydział Geodezji 30.06.2006 13:03 Piotr Sosnowski
7 Biuro Promocji Miasta 10.11.2004 12:52 Marcin Jacek Kownacki
8 Referat Budżetowy 06.08.2004 08:05 Marcin Jacek Kownacki
9 Biuro Prezydenta Miasta Elbląga 06.08.2004 07:51 Marcin Jacek Kownacki
10 Biuro Prezydenta Miasta Elbląga 06.08.2004 07:50 Marcin Jacek Kownacki
11 Referat Ochrony Środowiska Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska 06.08.2004 08:31 Marcin Jacek Kownacki
12 Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska 06.08.2004 08:25 Marcin Jacek Kownacki
13 Dział Obsługi Kierowców Wydziału Spraw Obywatelskich 06.08.2004 09:11 Marcin Jacek Kownacki
14 Wydział Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności 06.08.2004 09:20 Rafał Czirson
15 Referat Zdrowia 06.08.2004 09:18 Marcin Jacek Kownacki
16 Referat Informatyki 06.08.2004 09:14 Marcin Jacek Kownacki
17 Dział Ewidencji Ludności Wydziału Spraw Obywatelskich 06.08.2004 09:09 Marcin Jacek Kownacki
18 Wydział Spraw Obywatelskich 06.08.2004 09:06 Marcin Jacek Kownacki
19 Referat Administracji Architektoniczno-Budowlanej Wydziału Architektury i Planowania Przestrzennego 06.08.2004 09:03 Wojciech Sobczak
20 Referat Urbanistyki Wydziału Architektury i Planowania Przestrzennego 06.08.2004 09:02 Wojciech Sobczak