2004-08-06 09:06:45
Wydział Spraw Obywatelskich
Wydział Spraw Obywatelskich
Naczelnik Wydziału Artur Zieliński
Z-ca Naczelnika Wydziału Adam Jocz
ul. Łączności 1
82-300 Elbląg
tel: +48 (0..55) 239 30 96
fax: +48 (0..55) 239 33 39
lokalizacja: Budynek „B”, parter
I. Zadania Wydziału - ZLECONE
Dział Spraw Społeczno-Administracyjnych
1. Przygotowywanie i prowadzenie rejestracji przedpoborowych.
2. Przygotowanie i przeprowadzenie poboru.
3. Zarządzenie przymusowego doprowadzenia przez policję do komisji lekarskiej, na rejestrację przedpoborowych lub do jednostki wojskowej.
4. Przyjmowanie zawiadomień o zgromadzeniach i zbiórkach publicznych.
5. Nadzór nad stowarzyszeniami oraz uzgadnianie treści statutów przedkładanych przez stowarzyszenia.
6. Współdziałanie i nieodpłatne udzielanie pomocy technicznej organom celnym przy wykonywaniu zadań określonych w ustawie.
7. Organizacja i przeprowadzenie wyborów do Sejmu i Senatu RP, Prezydenta RP, Parlamentu Europejskiego, organów samorządu terytorialnego, ławników oraz referendum.
8. Określanie trybu udzielania pomocy repatriantom przez organy miasta.
9. Udział w postępowaniach w trybie ustawy o zamówieniach publicznych.
10. Prowadzenie dokumentacji dot. pism przychodzących i wychodzących z Wydziału.
11. Realizacja zadań w zakresie sprawozdawczości statystycznej.
12. Wydawania decyzji administracyjnych w tym:
a) orzekania o konieczności sprawowania przez żołnierza bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny,
b) uznawania poborowego, żołnierza za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny,
c) uznawania za żołnierza samotnego,
d) przyznawania świadczenia pieniężnego za odbyte ćwiczenia wojskowe przez żołnierzy rezerwy,
e) pokrywania należności mieszkaniowych dla żołnierzy samotnych i posiadających na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny,
f) sprowadzania zwłok i szczątków z obcego państwa, które mają być pochowane na terenie miasta,
g) zakazujących odbycia zgromadzenia,
h) zezwalających lub zakazujących zbiórek publicznych,
i) o wpisaniu lub odmowie wpisania osoby do rejestru wyborców.
Dział Ewidencji Ludności
13. Przyjmowanie formularzy zgłoszeń meldunkowych od osób meldujących się lub wymeldowujących się na/z pobytu czasowego, w tym obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej oraz cudzoziemców.
14. Zawiadamianie WKU i innych urzędów o zameldowaniu się osób podlegających obowiązkowi wojskowemu na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące.
15. Wykonywanie prac przy sporządzaniu spisów wyborców i aktualizacji rejestru wyborców.
16. Nanoszenie na KOM-y i do programu komputerowego numerów ewidencyjnych PESEL.
17. Przepracowywanie aktów urodzenia, zgonów, małżeństw, decyzji administracyjnych dot. zmian imion, nazwisk, obywatelstwa.
18. Załatwianie interesantów w sprawach zameldowania i wymeldowania - pobyt stały.
19. Udzielanie informacji adresowych instytucjom, osobom prywatnym zgodnie z ustawą
o ochronie danych osobowych.
20. Wypisywanie KOM-ów na podstawie aktów urodzenia.
21. Wyłączanie KOM-ów z kartoteki podstawowej na podstawie aktów zgonu.
22. Sporządzanie list i zestawień dla potrzeb instytucji wojskowych, oświatowych, społecznych (np. MOPS), itp.
23. Realizacja zadań w zakresie sprawozdawczości statystycznej.
24. Wydawania decyzji administracyjnych w tym:
a) dotyczących spraw ewidencji ludności.
b) odmawiających udzielenia informacji na temat danych osobowych.
Dział Dowodów Osobistych
25. Przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych i przekazywanie do Centrum Personalizacji Dokumentów.
26. Wydawanie dowodów osobistych przygotowanych przez Centrum Personalizacji Dokumentów.
27. Realizacja zadań w zakresie sprawozdawczości statystycznej,
28. Wydawanie odpisów i kopii dokumentów z akt osobowych mieszkańców.
29. Wydawanie decyzji administracyjnych w tym:
a) odmawiających udzielenia informacji na temat danych osobowych,
b) odmawiających wydania dowodu osobistego.
URZĄD STANU CYWILNEGO
30. Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński.
31. Sporządzanie aktów małżeństw w księgach stanu cywilnego, prowadzenie akt zbiorowych, dokonywanie wzmianek marginesowych i przypisków oraz wydawanie odpisów i zaświadczeń.
32. Sporządzanie aktów urodzeń i zgonów w oparciu o zgłoszenia, orzeczenia sądowe, decyzje administracyjne i inne dokumenty przewidziane w prawie o aktach stanu cywilnego, kompletowanie dokumentów w aktach zbiorowych, wydawanie odpisów oraz zaświadczeń.
33. Przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka, nadaniu nazwiska męża matki.
34. Przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych, dokonywanie wzmianek i przypisków oraz powiadamianie o tych czynnościach organ przechowujący odpisy ksiąg stanu cywilnego.
35. Współpraca z urzędami stanu cywilnego i innymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie rejestracji urodzeń, małżeństw i zgonów.
36. Wystawianie odpisów aktów stanu cywilnego z ksiąg poniemieckich oraz coroczne przekazywanie ksiąg 100 letnich do Wojewódzkiego Archiwum Państwowego.
37. Prowadzenie skorowidzów do aktów stanu cywilnego.
38. Wydawania decyzji administracyjnych w tym:
a) dotyczących skrócenia miesięcznego terminu oczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego,
b) zezwalających na zawarcie małżeństwa poza miejscem zamieszkania stron,
c) zaświadczeń o zdolności prawnej obywateli polskich do zawarcia małżeństwa za granicą,
d) unieważnienie aktu, uzupełnienie jego treści oraz sprostowanie błędów pisarskich,
e) umiejscowienie i odtworzenie aktu lub ustalenie jego treści,
f) zezwolenie na przeglądanie ksiąg stanu cywilnego,
g) orzekania w sprawach zmiany imion i nazwisk oraz dostosowania pisowni imion i nazwisk do zasad pisowni polskiej zgodnie z fonetycznym brzmieniem, a także ustalenie brzmienia oraz pisowni imion i nazwisk.
II Zadania Wydziału – WŁASNE
Dział Obsługi Kierowców
39. Prowadzenie ewidencji pojazdów zarejestrowanych na terenie Miasta oraz współpraca w tym zakresie z innymi Urzędami.
40. Wydawanie dokumentów rejestracyjnych lub czasowo dopuszczających pojazdy do ruchu.
41. Wydawanie tablic rejestracyjnych i innych elementów oznaczania i ewidencji pojazdów.
42. Dopuszczanie do ruchu na drogach pojazdów, których stan techniczny został zakwestionowany podczas kontroli drogowej.
43. Kierowanie pojazdów na badania techniczne w przypadkach określonych przepisami.
44. Kasacja oznakowań pojazdów wycofanych z ruchu.
45. Kierowanie pojazdów na wykonanie ich zastępczych oznaczeń identyfikacyjnych.
46. Prowadzenie ewidencji osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami na drogach oraz pozwolenia do kierowania tramwajami.
47. Wydawanie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje w zakresie prowadzenia pojazdów w określonej kategorii prawa jazdy oraz kwalifikacje i uprawnienia dodatkowe.
48. Kierowanie kierowców na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji w przypadkach określonych stosownymi przepisami.
49. Kierowanie kierowców na kontrolne badania lekarskie lub psychologiczne w przypadkach określonych stosownymi przepisami.
50. Prowadzenie ewidencji i depozytu dokumentów uprawniających do prowadzenia pojazdów a zatrzymanych orzeczeniami sądów, postanowieniami prokuratury oraz organów kontroli ruchu drogowego.
51. Współpraca z urzędami na terenie kraju w sprawie akt personalnych osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami.
52. Współpraca z urzędami i instytucjami w zakresie prowadzenia i weryfikacji ewidencji kierowców i pojazdów.
Informacje o artykule
Podmiot publikujący: | |
---|---|
Osoba odpowiedzialna: | |
Osoba publikująca: | Marcin Jacek Kownacki |
Data wytworzenia: | |
Data publikacji: | 06.08.2004 09:06 |
Data aktualizacji: | 04.10.2004 14:45 |
Liczba wyświetleń: | 4275 |
Rejestr późniejszych zmian artykułu | ||
Redaktor | Data modyfikacji | |
Marcin Jacek Kownacki | 10.07.2006 13:54 | pokaż tę wersję |
Marcin Jacek Kownacki | 14.02.2007 15:08 | pokaż tę wersję |