button
   
 
pomniejsz powiększ
 

 
drukuj Stworz PDF

2004-09-08 15:34:19

Referat Urbanistyki Wydziału Architektury i Planowania Przestrzennego


Referat Urbanistyki Wydziału Architektury i Planowania Przestrzennego

Kierownik Referatu Lidia Harasim
ul. Łączności 1
82-300 Elbląg
tel: +48 (0..55) 239 30 72, 73, +48 (0..55) 239 30 70 do 79
fax: +48 (0..55) 239 33 35
lokalizacja: Budynek „C”
e-mail: waipp@elblag.com.pl

Do zadań Wydziału, realizowanych przez Referat Urbanistyki, należą:

I.  Zadania z zakresu ustawy z dnia 27 marca 2003 r. O planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, zwanej dalej ustawą:
1. Wydawanie decyzji:
    a. o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
    b. o warunkach zabudowy,
2. Prowadzenie procedur związanych z uzgodnieniami z innymi organami przed wydaniem w/w decyzji, wynikającymi z  przepisów ustawy.
3. Dokonywanie analiz przed wydaniem decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i decyzji o warunkach zabudowy:
a. warunków i zasad zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy, wynikających z przepisów odrębnych,
b. stanu faktycznego i prawnego terenu, na którym przewiduje się realizację inwestycji,
4. Określenie uwarunkowań dotyczących funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu przed wydaniem decyzji o warunkach zabudowy oraz ustalenie wymagań dotyczących nowej zabudowy, w tym wymagania dotyczące:
    a. linii zabudowy,
    b. wielkości powierzchni zabudowy w stosunku do powierzchni działki albo terenu,
    c. szerokości elewacji frontowej,
    d. wysokości górnej krawędzi elewacji frontowej, jej gzymsu lub attyki,
    e. geometrii dachu (kąta nachylenia, wysokości kalenicy i układu połaci dachowych),
5. Wydawanie decyzji dotyczących wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
6. Przenoszenie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby.
7. Opiniowanie urbanistyczne.
8. Sporządzanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.
9. Rozpatrywanie wniosków obywateli w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
10. Prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy oraz rejestru decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu powiatowym i gminnym.
11. Prowadzenie rejestru uchwalonych planów miejscowych oraz rejestru wniosków o ich sporządzenie lub zmianę.
12. Przekazywanie uchwalonych planów miejscowych i wydanych decyzji do jednostki organizacyjnej urzędu, w której kompetencjach leży prowadzenie procedur w sprawie tzw. renty planistycznej.
13. Nadzór merytoryczny nad Miejskim Biurem Urbanistycznym w Elblągu.
14. Typowanie spraw do zaopiniowania przez Miejską Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną.

II.  Zadania wynikające z innych aktów prawnych - ustawy Prawo ochrony środowiska, Prawo budowlane:
1. Prowadzenie postępowania w sprawie oceny oddziaływania inwestycji na środowisko poprzedzającego wydanie decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
2. Prowadzenie rejestru publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach w zakresie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
3. Wydawanie zaświadczeń o zgodności obiektu będącego w budowie lub wybudowanego bez wymaganego pozwolenia na budowę, bądź bez wymaganego zgłoszenia, bądź pomimo wniesienia sprzeciwu przez właściwy organ - z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, a w szczególności z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
4. Wydawanie zaświadczeń o zgodności lokalizacji obiektu z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, wynikających z odrębnych przepisów.

Informacje o artykule

Podmiot publikujący:
Osoba odpowiedzialna:
Osoba publikująca: Wojciech Sobczak
Data wytworzenia:
Data publikacji: 08.09.2004 15:34
Data aktualizacji: 08.09.2004 15:34
Liczba wyświetleń: 1347

Redaktor  Data modyfikacji 
Wojciech Sobczak  08.09.2004 16:29pokaż tę wersję
Wojciech Sobczak  30.12.2005 14:48pokaż tę wersję

Artykuły archiwalne

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
1 Miejski Ośrodek Dokumentacji Geodezyjno- Kartograficznej Wydziału Geodezji 03.09.2007 14:44 Piotr Sosnowski
2 Referat Gospodarki Terenami I Wywłaszczania Wydziału Geodezji 30.06.2006 13:03 Piotr Sosnowski
3 Referat Geodezji I Katastru Wydziału Geodezji 30.06.2006 13:04 Piotr Sosnowski
4 Wydział Geodezji 30.06.2006 13:03 Piotr Sosnowski
5 Biuro Promocji Miasta 10.11.2004 12:52 Marcin Jacek Kownacki
6 Referat Budżetowy 06.08.2004 08:05 Marcin Jacek Kownacki
7 Biuro Prezydenta Miasta Elbląga 06.08.2004 07:51 Marcin Jacek Kownacki
8 Biuro Prezydenta Miasta Elbląga 06.08.2004 07:50 Marcin Jacek Kownacki
9 Referat Ochrony Środowiska Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska 06.08.2004 08:31 Marcin Jacek Kownacki
10 Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska 06.08.2004 08:25 Marcin Jacek Kownacki
11 Dział Obsługi Kierowców Wydziału Spraw Obywatelskich 06.08.2004 09:11 Marcin Jacek Kownacki
12 Wydział Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności 06.08.2004 09:20 Rafał Czirson
13 Referat Zdrowia 06.08.2004 09:18 Marcin Jacek Kownacki
14 Referat Informatyki 06.08.2004 09:14 Marcin Jacek Kownacki
15 Dział Ewidencji Ludności Wydziału Spraw Obywatelskich 06.08.2004 09:09 Marcin Jacek Kownacki
16 Wydział Spraw Obywatelskich 06.08.2004 09:06 Marcin Jacek Kownacki
17 Referat Administracji Architektoniczno-Budowlanej Wydziału Architektury i Planowania Przestrzennego 06.08.2004 09:03 Wojciech Sobczak
18 Referat Urbanistyki Wydziału Architektury i Planowania Przestrzennego 06.08.2004 09:02 Wojciech Sobczak
19 Wydział Architektury i Planowania Przestrzennego 06.08.2004 08:58 Wojciech Sobczak
20 Miejski Ośrodek Dokumentacji Geodezyjno- Kartograficznej Wydziału Geodezji 06.08.2004 08:44 Piotr Sosnowski