button
   
 
pomniejsz powiększ
 

 
drukuj Stworz PDF

2020-02-20 14:47:31

Nabór na pracownika socjalnego


Nabór na pracownika socjalnego w Dziale Usług Społecznych

  DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ

ogłasza nabór  na wolne stanowiska

w MOPS w Elblągu ul. Winna 9.

 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w styczniu 2020r. w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił więcej  niż 6%.

 

  1. Określenie stanowiska:

PRACOWNIK SOCJALNY  W DZIALE USŁUG SPOŁECZNYCH

/pełny etat, umowa na czas określony, podstawowy system czasu pracy, 40 godzin tygodniowo, przewidywany termin rozpoczęcia pracy /marzec 2020r./.

 

  1. Wymagania niezbędne:

       - obywatelstwo polskie;

        - wykształcenie wyższe uprawniające do wykonywania zawodu zgodnie z ustawą o pomocy  społecznej

       - niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe oraz zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych, nieposzlakowana opinia.

 

  1. Wymagania dodatkowe:

   -    mile widziane doświadczenie w pomocy społecznej

 

  1. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
  • przyjmowanie i obsługa klientów,
  • terminowe załatwianie spraw,
  • przeprowadzanie wywiadów środowiskowych, w tym alimentacyjnych oraz innych badań w celu ustalenia sytuacji klienta i jego problemów (materiał diagnostyczny ),
  • kompletowanie niezbędnych dokumentów,
  • ustalanie potrzeb klienta oraz wyjaśnianie zasadności ich zaspokojenia,
  • wnioskowanie pomocy adekwatnej do potrzeb klienta przy uwzględnieniu możliwości

      finansowych Ośrodka,

  • prowadzenie wymaganej dokumentacji tzn. zeszyt spraw bieżących, ewidencja wyjść, charakterystyka klientów, rozliczenia finansowe, i innych wskazanych przez bezpośredniego przełożonego,
  • znajomość i stosowanie obowiązujących przepisów prawnych,
  • prawidłowe i racjonalne dysponowanie przyznanym budżetem,
  • analiza potrzeb, problemów i zjawisk powodujących konieczność korzystania z pomocy w skali swojego odcinka pracy,
  • wykonywanie w zakresie własnego odcinka prac zleconych: ankiet, analiz i zestawień, sprawozdań itp.
  • określanie wspólnie z klientem jego problemów - diagnoza społeczna (stawianie hipotez oraz ich weryfikacja w trakcie całego procesu pracy z klientem),
  • wspólne z klientem opracowywanie planu pracy w zakresie rozwiązywania jego problemów,
  • stosowanie techniki kontraktu,
  • realizacja zaplanowanych zadań w oparciu o zasoby oraz wewnętrzny potencjał klienta oraz innych osób uwikłanych w problem z wykorzystaniem potencjału środowiska w celu wzmocnienia możliwości klienta,
  • prowadzenie stałego monitoringu i ewaluacji na każdym etapie pracy z klientem oraz po zakończeniu całego procesu naprawczego i wykorzystywanie wyników do poprawy jakości świadczonych usług,
  • wykorzystywanie wszystkich znanych metod, modeli oraz procedur pracy socjalnej na rzecz łagodzenia i rozwiązywania problemów klientów oraz w celu zapobiegania powstawaniu niekorzystnych sytuacji,
  • prowadzenie poradnictwa i udzielanie niezbędnej informacji w zakresie praw i uprawnień, wykorzystywanie potencjału lokalnych zasobów (instytucji i organizacji) na rzecz rozwiązywania problemów klientów oraz zaspakajania ich potrzeb,
  • wskazywanie klientom innych instytucji i organizacji powołanych do świadczenia pomocy oraz monitorowanie nawiązanych kontaktów,
  • dokumentowanie prowadzonych działań,
  • budowanie na rzecz klienta sieci wsparcia, poprzez zaangażowanie w proces naprawczy zasobów instytucjonalnych i ludzkich,
  • powoływanie zespołów interdyscyplinarnych do pracy z rodziną,
  • reprezentowanie i obrona interesów klientów, w szczególności osób i rodzin wykluczonych społecznie lub zagrożonych takim zjawiskiem (rzecznik interesów),
  • rozpoznanie zasobów ludzkich i instytucjonalnych w swoim odcinku pracy pod kątem ich przydatności w realizacji pracy socjalnej z osobami, rodzinami, grupami oraz społecznością lokalną,
  • budowanie sieci współpracy międzyinstytucjonalnej oraz lokalnych partnerstw, których celem winno być realizowanie wspólnych działań ukierunkowanych na wspieranie i wzmacnianie osób, rodzin, grup i społeczności lokalnej,
  • badanie i analiza potencjału, potrzeb i problemów mieszkańców na swoim odcinku pracy (mapa potencjałów i potrzeb),
  • prowadzenie działań mających na celu włączania klientów i ich otoczenia w życie społeczne oraz mobilizowanie ich do działania w szczególności poprzez promowanie oraz inicjowanie:
  • działań o charakterze samopomocowym,
  • grup wsparcia, edukacyjnych, samopomocowych,
  • działań sąsiedzkich na rzecz swojego najbliższego otoczenia,
  • organizowanie i współorganizowanie lokalnych wydarzeń i akcji,
  • przygotowywanie projektów oraz gromadzenie dokumentacji związanej z realizacją działań realizowanych w ramach pracy socjalnej z grupami i środowiskiem - monitoring i ewaluacja, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zmiany, do jakich dane działania doprowadziły,
  • kierowanie się zasadami etyki zawodowej:
  • przedkładanie dobra publicznego nad własne interesy,
  • godne zachowanie w miejscu pracy, dbałość o pozytywny wizerunek swojej profesji oraz Ośrodka,
  • rzetelność i bezstronność w wykonywaniu obowiązków, prowadzenie postępowania w sposób jawny, zrozumiały i wolny od podejrzeń o jakąkolwiek formę interesowności,
  • kierowanie się zasadami dobra osób i rodzin oraz poszanowanie ich godności i prawa do samostanowienia,
  • przeciwstawianie się praktykom niehumanitarnym lub dyskryminującym osobę czy grupę osób,
  • równe traktowanie klientów bez względu na wiek, płeć, stan cywilny, orientację seksualną, narodowość, wyznanie, przekonania polityczne, stan zdrowia, rasę, kolor skóry oraz inne preferencje i cechy osobiste,
  • zachowanie w tajemnicy informacji uzyskanych od klienta w toku czynności zawodowych,
  • zapewnienie osobom uprawnionym dostępu do niezbędnych świadczeń i szans życiowych,
  • samokontrola prawidłowości wykonywania powierzonych zadań,
  • stosowanie superwizji koleżeńskiej,
  • wsparcie merytoryczne dla młodszych stażem pracowników socjalnych,

 

 

  1. Wymagane dokumenty:

   - życiorys (CV), list motywacyjny – podpisane odręcznie;

       - oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za  umyślne przestępstwo skarbowe oraz  oświadczenie o zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z  pełni praw publicznych – podpisane odręcznie; dostępne pod linkiem

       - kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie; dostępny pod linkiem

       - zgoda na przetwarzanie danych osobowych; dostępna pod linkiem

       - inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach, świadectwa pracy, opinie, referencje, zaświadczenia, dyplomy.

   

 

Wymagane dokumenty należy przesyłać pocztą na adres:

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Elblągu, ul. Winna 9,  82-300 Elbląg          

 lub składać osobiście  w siedzibie MOPS w Elblągu ul. Winna 9 p. 317
 w terminie od 20 luty  2020 r.  do 04 marca 2020 r.  w zamkniętych kopertach  z następującą adnotacją:

       „Nabór na stanowisko pracownik socjalny w Dziale Usług Społecznych do 04.03.2020r.”

       

Dokumenty, które wpłyną do MOPS po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) na stronie internetowej MOPS w Elblągu /www.mops.elblag.pl/ oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie MOPS przy ul. Winnej 9.

 

Informacje o artykule

Podmiot publikujący: Anna Szałkowska
Osoba odpowiedzialna: Anna Szałkowska
Osoba publikująca: Zbigniew Siwoń
Data wytworzenia:
Data publikacji: 20.02.2020 14:47
Data aktualizacji:
Liczba wyświetleń: 202

Artykuły archiwalne

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował