2016-02-09 13:32:35
Nabór na stanowisko - asystent rodziny
Nabór na stanowisko asystent rodziny w ramach umowy zlecenie
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Elblągu ogłasza nabór na 1 stanowisko Asystent Rodziny w ramach umowy zlecenia
Główne zadania:
1) Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1;
2) Opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3) Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4) Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5) Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6) Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7) Wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8) Motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9) Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu Kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11) Udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
12) Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
13) Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
14) Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
15) Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
16) Monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
17) Sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
18) Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
19) Współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z 2009 r. Nr 206, poz. 1589 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146 i Nr 125, poz. 842), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
Wymagania konieczne:
Asystentem rodziny może być osoba, która posiada:
- Wykształcenie wyższe na kierunku: pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
- Wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określonego przez Ministra właściwego ds. rodziny i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
- Wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3 – letni staż pracy z dziećmi lub rodziną
- Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona.
- Wypełnia obowiązek alimentacyjny-w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego
- Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagania dodatkowe:
- Doświadczenie w pracy opiekuńczo-wychowawczej lub w obszarach pomocy społecznej.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- aktualne cv,
- list motywacyjny,
- kserokopia dokumentów poświadczających kwalifikacje i przebieg pracy zawodowej,
- oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych.
- Oświadczenie o niekaralności
- Oświadczenie o nie pozbawieniu, ograniczeniu władzy rodzicielskiej.
- Oświadczeniu o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego (w przypadku istnienia takiego obowiązku).
Wymagane dokumenty należy składać osobiście w siedzibie MOPS ul. Winna 9, p. 317 do 16.02.2016 r.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 055-625-61-22 codziennie, w godzinach od 7.30 do 15.30.
Wymagane dokumenty : list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych (t.j. Dz. U. 2014, poz. 1182) w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (.) oraz ustawą z dn.21.11.2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz.1458 ze zm)”.
Informacje o artykule
Podmiot publikujący: | |
---|---|
Osoba odpowiedzialna: | Anna Szałkowska |
Osoba publikująca: | Zbigniew Siwoń |
Data wytworzenia: | |
Data publikacji: | 09.02.2016 13:32 |
Data aktualizacji: | |
Liczba wyświetleń: | 555 |
Artykuły archiwalne
Lp. | Tytuł | Data modyfikacji | Zredagował |
---|