BIP » Urząd Miejski » Załatwianie spraw » Karty usług, wnioski » Departament Ochrony Środowiska » Karty usług » GOSPODARKA ODPADAMI
2013-03-04 14:38:33
Zezwolenie na przetwarzanie odpadów
Rodzaj załatwianej sprawy
Przyjmowanie wniosków o wydanie przetwarzanie odpadów
Miejsce złożenia dokumentów
Biuro Obsługi Interesantów , Budynek główny "A" pokój n 101
ul. Łączności 1 , 82-300 Elbląg
e-mail dgkios@umelblag.pl , umelblag@umelblag.pl
Stanowisko realizujące załatwienie sprawy - ds. gospodarki odpadami pokój nr 240 tel (0-55) 239-31-23 , fax (0-55) 239-31-90
Wymagane dokumenty
Wniosek wytwórcy odpadów zawierający :
1) numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany;
2) wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do przetwarzania;
3) określenie masy odpadów poszczególnych rodzajów poddawanych przetwarzaniu i powstających w wyniku przetwarzania
w okresie roku;
4) oznaczenie miejsca przetwarzania odpadów;
5) wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów;
6) szczegółowy opis stosowanej metody lub metod przetwarzania odpadów, w tym wskazanie procesu przetwarzania, zgodnie z załącznikami nr 1 i 2 do ustawy, oraz opis procesu technologicznego z podaniem rocznej mocy przerobowej instalacji lub urządzenia, a w uzasadnionych przypadkach – także godzinowej mocy przerobowej;
7) przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie
przetwarzania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników
oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska;
8) oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie przetwarzania odpadów;
9) opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem;
10) opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona;
11) określenie minimalnej i maksymalnej ilości odpadów niebezpiecznych, ich najniższej i najwyższej wartości kalorycznej oraz maksymalnej zawartości zanieczyszczeń, w szczególności PCB, pentachlorofenolu (PCP), chloru, fluoru, siarki
i metali ciężkich – w przypadku zezwoleń dotyczących instalacji do termicznego przekształcania odpadów- Zezwolenie na zbieranie odpadów wydaje się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.
12) informacje, o których mowa w art. 95 ust. 9 – w przypadku zezwoleń na przetwarzanie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych dotyczących unieszkodliwiania tych odpadów;
13) informacje, o których mowa w art. 98 ust. 1 – w przypadku zezwoleń na przetwarzanie dotyczących unieszkodliwiania odpadów pochodzących z procesów wytwarzania dwutlenku tytanu oraz z przetwarzania tych odpadów, przez ich składowanie – do ustalenia zagrożeń, jakie te odpady mogą powodować dla życia lub zdrowia ludzi oraz dla środowiska;
14) informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów.
Do wniosku należy dołaczyć:
1. Kopia dokumentu (potwierdzona przez stronę za„zgodność z oryginałem”) potwierdzającego, że wytwórca odpadów jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, oraz wskazująca osobę uprawnioną do reprezentowania wnioskodawcy na zewnątrz zgodnie z postanowieniami aktualnego rejestru sądowego (wpisu do ewidencji działalności gospodarczej).
2. Kopia dokumentu (potwierdzona przez stronę za„zgodność z oryginałem”) potwierdzającego, że wnioskodawca posiada tytuł prawny do terenu na którym magazynuje wytwarzane odpady.
3. Dowód wpłaty opłaty skarbowej
Opłaty skarbowe:
- za wydanie zezwolenia - 616,00 zł.
Opłatę dokonuje się gotówką w kasie Urzędu Miejskiego w Elblągu lub bezgotówkowo na konto Banku Handlowego S.A. Nr 35 1030 1218 0000 0000 9030 1624
Opłaty inne
brak
Forma załatwienia sprawy:
Decyzja Prezydenta Miasta Elbląga
Termin załatwienia sprawy:do 30 dni (od daty wpływu kompletnego wniosku)
Tryb odwoławczy
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji administracyjnej
Podstawa prawna:
- art.41 ust.2 ustawy z dnia 14.12.2012 r o odpadach ( Dz. U. z 2013., poz.21 )
- Rozporządzenie Ministra Środowiska dnia 27.09.2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U.
z 2001r., Nr 112, poz.1206).
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów
stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów /Dz. U. z 2010 r. Nr 249 , poz.1673/
- Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960r. (Tekst jednolity: Dz. U.
z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2012 r. poz. 1282, 1448 i
1512)
Informacje o artykule
Podmiot publikujący: | |
---|---|
Osoba odpowiedzialna: | sawgkios01 |
Osoba publikująca: | Sławomir Antonkiewicz |
Data wytworzenia: | |
Data publikacji: | 04.03.2013 14:38 |
Data aktualizacji: | 12.03.2013 10:59 |
Liczba wyświetleń: | 704 |
Artykuły archiwalne
Lp. | Tytuł | Data modyfikacji | Zredagował |
---|---|---|---|
1 | Zezwolenie na przetwarzanie odpadów | 04.03.2013 14:53 | Sławomir Antonkiewicz |
2 | Zezwolenie na przetwarzanie odpadów | 04.03.2013 14:50 | Sławomir Antonkiewicz |
3 | Zezwolenie na przetwarzanie odpadów | 04.03.2013 14:48 | Sławomir Antonkiewicz |
4 | Zezwolenie na przetwarzanie odpadów | 04.03.2013 14:46 | Sławomir Antonkiewicz |
5 | Zezwolenie na przetwarzanie odpadów | 04.03.2013 14:38 | Sławomir Antonkiewicz |