button
   
 
pomniejsz powiększ
 

 
drukuj Stworz PDF

2012-05-08 13:21:23

Ogłoszenie o przetargu - asystent rodziny


Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na zorganizowanie i świadczenie usług asystentów rodziny

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Elblągu
ul. Winna 9
82 - 300 Elbląg
ogłasza
przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej poniżej 200 tys. euro
na zorganizowanie i świadczenie usług asystentów rodziny

Przedmiot zamówienia obejmuje:

1) Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i świadczenie usług przez co najmniej sześciu asystentów rodziny, zwanych dalej „asystentami”, dla 24 osób (rodzin), które borykają się z problemami w sprawach opiekuńczo-wychowawczych, problemami z prawidłowym pełnieniem ról społecznych, zaniżonym poczuciem własnej wartości i często długotrwałą przerwą w życiu zawodowym.
Kod wg Słownika CPV:
85312100-0 usługi opieki dziennej,
85121270-6 usługi psychiatryczne lub psychologiczne.
2) Świadczone usługi asystentów winny obejmować następujące czynności:
a) Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym.
b) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego.
c) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych.
d) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych.
e) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi.
f) wspieranie aktywności społecznej rodzin.
g) motywowanie członków rodziny do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
h) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej.
i) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych.
j) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych.
k) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodziny.
l) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci.
ł) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną.
m) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w  działaniach na rzecz dziecka i rodziny.
Formy realizacji zadań:
- prezentowanie prawidłowych postaw życiowych stanowiących punkt odniesienia dla rodziny
- nauka funkcjonowania w określonych rolach poszczególnych członków rodziny
- wykształcenie i ugruntowanie cech osobowościowych związanych z troską o należytą higienę osobistą oraz czystość w mieszkaniu
- nauka i dbałość o prawidłową komunikację w rodzinie
- nauka gospodarnego dysponowania środkami materialnymi rodziny w danym miesiącu
- przekonywanie członków rodziny do zmiany dotychczasowych postaw życiowych, w tym szczególnie podejmowania leczenia odwykowego, uczestnictwa w terapiach
- odbywanie częstych rozmów edukacyjnych z członkami rodzin na tematy wynikające z bieżących sytuacji w rodzinie
- kształtowanie umiejętności związanych ze skutecznym korzystaniem z ofert instytucji i organizacji skupionych na pomocy rodzinie, a także innych instytucji publicznych, załatwianie spraw urzędowych wspólnie z rodziną
- pomoc rodzicom i dzieciom podczas odrabiania lekcji w domu
- nauka układania planu obowiązków, zajęć na kolejny dzień, tydzień, miesiąc, racjonalne planowanie w rodzinie
n) Niezwłoczne i osobiste informowanie Zleceniodawcy o występowaniu w danej rodzinie sytuacji interwencyjnej związanej z przemocą, alkoholizmem lub brakiem opieki nad małoletnim.
o) Współpraca koordynatorką działań dla dorosłych
Pierwsze wejście asystentów w środowisko rodziny nastąpi razem z pracownikiem socjalnym Zamawiającego. Usługi asystentów będą świadczone w miejscu zamieszkania osób (rodzin).
3) Zamawiający wymaga, aby w okresie obowiązywania umowy Wykonawca zapewnił świadczenie usługi asystenta rodziny w wymiarze 15 godzin miesięcznie dla jednej osoby (łącznie 90 godzin dla jednej osoby w okresie trwania umowy, łącznie 2.160 godzin dla wszystkich osób w okresie trwania umowy),
4) Zamawiający wymaga, aby jeden asystent świadczył usługi maksymalnie na rzecz czterech rodzin, co oznacza, że Wykonawca winien zapewnić świadczenie usług, przez co najmniej 6 asystentów. Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy sytuacji, gdy Wykonawca zmuszony jest zastąpić czasowo nieobecnego asystenta.
5) Zamawiający wymaga, aby usługi asystentów były wykonywane od dnia zawarcia umowy, nie wcześniej jednak niż od dnia 04 czerwca 2012 r. do dnia 20 listopada 2012 r., w dni robocze, a za zgodą rodziny – również w dni wolne od pracy.
6) Wykonawca winien posiadać na terenie Miasta Elbląga punkt koordynacyjny zapewniający bieżący dostęp pracownikom Zamawiającego do dokumentacji prowadzonej przez osoby wykonujące usługi (np. do kart czasu pracy asystentów) oraz prawidłowe przechowywanie tej dokumentacji.
7) Wykonawca zobowiązany jest:
- wyznaczyć osobę do kontaktu z Zamawiającym, odpowiedzialną za dbałość o wysoką jakość zajęć i upoważnioną do podejmowania wiążących decyzji w kwestiach związanych z realizowanymi usługami,
8) Zamawiający wymaga, aby usługi asystentów rodziny były wykonywane przez:
- co najmniej sześć osób, które spełniają następujące warunki:
1. posiadają:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna, lub
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione:
- szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną oraz posiada co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną; lub
- uzupełnione studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie rozporządzenia właściwego Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 roku w sprawie szkoleń na asystenta rodziny oraz posiada co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, lub
c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną oraz posiada co najmniej trzyletni staż pracy z dziećmi lub rodziną, oraz
2. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona
3. wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,
4. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- ponadto osoby świadczące usługi asystenta rodziny powinny się charakteryzować takimi cechami jak umiejętność dobrej organizacji czasu pracy, umiejętność dobrej organizacji własnego stanowiska pracy, pracy indywidualnej i zespołowej, umiejętność motywowania, mediacji, negocjacji oraz doradzania, a także sumiennością, terminowością, odpowiedzialnością, samodzielnością, otwartością na kontakty z ludźmi.
rodziny.

Zamawiający przewiduje istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy. Zamawiający wskazuje dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określa warunki tych zmian:
Strony zastrzegają możliwość zmiany umowy za zgodą obu stron w następujących przypadkach:
a) zmiany w terminach realizacji usługi, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, a także na wniosek Wykonawcy,
b) zmiany dotyczące osób wskazanych w ofercie do wykonania zamówienia, w przypadkach gdy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy wynikających z sytuacji losowych wskazane przez Wykonawcę osoby nie mogą realizować usługi, pod warunkiem, iż Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji osoby z co najmniej takimi samymi lub wyższymi kwalifikacjami,
c) w przypadku urzędowej zmiany stawki Vat strony zobowiązują się do zawarcia aneksu do umowy regulującego wysokość Vat, i tym samym zmiany wynagrodzenia

Wykonawca może powierzyć wykonanie przedmiotu zamówienia podwykonawcom.

Informacje o możliwości złożenia ofert częściowych oraz oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych oraz oferty wariantowej.

Termin wykonania zamówienia: w okresie od dnia zawarcia umowy, nie wcześniej jednak niż od dnia 01 czerwca 2012 r. do dnia 20 listopada 2012 roku.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
I. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych:

1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
a) potwierdzenia spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w ust. IV pkt. A ppkt. 1 siwz.

2. Posiadają wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia;
a) potwierdzenia spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w ust. IV pkt. A ppkt. 1 siwz.

3. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym
a) potwierdzenia spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w ust. IV pkt. A ppkt. 1 siwz.

4. Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:

- co najmniej sześcioma osobami, które spełniają następujące warunki:
1. posiadają:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna, lub
b) posiadają wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione:
- szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną oraz posiada co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną; lub
- uzupełnione studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie rozporządzenia właściwego Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 roku w sprawie szkoleń na asystenta rodziny oraz posiada co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, lub
c) posiadają wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną oraz posiada co najmniej trzyletni staż pracy z dziećmi lub rodziną, oraz
2. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona, oraz
3. wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego, oraz
4. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

a) potwierdzenia spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie:
- oświadczenia wymienionego w ust. IV pkt. A ppkt. 1 siwz,
- oraz dokumentów wymienionych w ust. IV pkt. A ppkt. 2 siwz.

5. Znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
a) potwierdzenia spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w ust. IV pkt. A ppkt. 1 siwz

II. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, ze zm).

1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
a) potwierdzenia spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w ust. IV pkt. B ppkt. 1 siwz.

III. Inne wymagane dokumenty
1. Ewentualne pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca przy wykonaniu zamówienia będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
2. Upoważnienia do zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawcy (do złożenia oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego) powinny być dołączone do oferty, o ile nie wynikają z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę.

Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie metodą: „spełnia / nie spełnia” na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą.

IV. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.

A. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, do oferty należy dołączyć:

1. Oświadczenie w zakresie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych – wzór formularza stanowi dodatek nr 2 do siwz.
Uwaga:
Wykonawca jest zobowiązany do załączenia do oferty ewentualnych pisemnych zobowiązań innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca przy wykonaniu zamówienia będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków – załącznik nr 3 do oefrty.

2. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wzór formularza stanowi dodatek nr 3 do siwz.

B. W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, do oferty należy dołączyć:

1. oświadczenie z zakresu art. 24 ust. 1 (o braku podstaw do wykluczenia) - wzór formularza stanowi dodatek nr 4 do siwz.

C. Inne wymagane dokumenty
1. Ewentualne pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca przy wykonaniu zamówienia będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków – załącznik nr 3 do oferty
2. Upoważnienia do zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawcy (do złożenia oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego) powinny być dołączone do oferty, o ile nie wynikają z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę – załącznik nr 6 do oferty

Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
cena - 100 %

Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie żąda wniesienia wadium,

Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej:

Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.

Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.

Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna:
Zamawiający nie przewiduje dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień:
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy - Prawo zamówień publicznych.

Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy składać do dnia 16.05.2012 r. do godz. 09:00 w siedzibie Zamawiającego: MOPS w Elblągu, ul. Winna 9, 82-300 Elbląg, w sekretariacie (pokój nr 317).
Oferty zostaną otwarte w dniu 16.05.2011 r. o godz. 09:30 w siedzibie Zamawiającego: pokój nr 304.

Termin związania ofertą: 30 dni licząc od dnia wyznaczonego jako termin składania ofert.

Adres strony internetowej, na której będzie zamieszczona specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można otrzymać w siedzibie Zamawiającego w pokoju nr 507 bądź pobrać zz pliku zamieszczonego poniżej.

Opublikowano w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 08.05.2012 r.

Informacje o artykule

Podmiot publikujący:
Osoba odpowiedzialna: Dorota Tomczak
Osoba publikująca: Zbigniew Siwoń
Data wytworzenia:
Data publikacji: 08.05.2012 13:21
Data aktualizacji:
Liczba wyświetleń: 263

Artykuły archiwalne

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował