button
   
 
pomniejsz powiększ
 

 
drukuj Stworz PDF

2004-09-20 14:34:25


Biuro Obsługi Interesanta

Głównym celem powołania Biura Obsługi Interesanta była i nadal jest poprawa jakości i komfortu obsługi obywatela w Urzędzie Miejskim poprzez:

. profesjonalizm obsługi,
. skrócenie czasu obsługi,
. polepszenie warunków technicznych obsługi interesanta,
. skrócenie czasu załatwiania spraw w urzędzie,
. pełną jawność kontaktu interesanta z urzędnikiem.


Pracownicy Biura Obsługi Interesanta zajmują się kompleksową obsługą interesantów, udzielaniem informacji o zakresie działania wydziałów Urzędu o rodzaju, miejscu i trybie załatwiania poszczególnych spraw, sposobie ich załatwiania oraz stanu zaawansowania prowadzonej sprawy.

Na poszczególnych stanowiskach wydawane są zgodnie z kompetencjami reprezentowanego wydziału karty informacyjne, druki i formularze oraz udzielana jest pomoc przy ich wypełnianiu.

W Biurze przyjmowane są również kierowane do wydziałów pisma, wnioski gdzie sprawdzana jest kompletność składanych dokumentów, a następnie są one rejestrowane w systemie komputerowym.
Ponadto na stanowiskach wydawane są dokumenty ( decyzje, zaświadczenia, opinie itp.), których odbiór uzgodniono wcześniej z interesantem.


Biuro Obsługi Interesantów jest zlokalizowane na parterze budynku Urzędu Miejskiego ul. Łączności 1, gdzie znajdują się następujące stanowiska:


Punkt Informacyjny

Stanowisko nr 1 ds. Informacji - tel. 239-33-99

. Udzielanie informacji o merytorycznej właściwości poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu oraz zakresie i trybie załatwiania spraw,
. Udzielanie informacji o urzędach administracji publicznej oraz organizacjach pozarządowych
. Udzielanie informacji o dyżurach radnych Rady Miejskiej oraz informowanie o planowanych sesjach Rady Miejskiej i pracach Komisji,
. Udostępnianie formularzy i udzielanie pomocy w ich wypełnianiu,
. Udzielanie informacji o sposobie załatwiania spraw, wymaganych dokumentach oraz opłatach



Stanowisko nr 2 ds. kancelarii ogólnej - tel. wew. 3399

Przyjmuje wszelką korespondencję kierowaną do Urzędu Miejskiego, w szczególności do tych wydziałów, które nie mają stanowisk w Biurze i prowadzi dystrybucję wpływającej korespondencji.


Wydział  Rozwoju Przedsiębiorczości

Stanowisko nr 3, 4, 5, 6 ds. ewidencji działalności gospodarczej

 tel. wew. 4753, 4755  
Na stanowiskach tych realizowane są następujące zadania:
. informacja na temat prowadzenia działalności gospodarczej,
. przyjmowanie zgłoszeń do ewidencji działalności gospodarczej i oświadczeń o likwidacji działalności gospodarczej,
. wydawanie zaświadczeń o wpisie oraz decyzji o wykreśleniu z ewidencji,
. wydawanie zaświadczeń w zakresie danych ewidencyjnych przedsiębiorców oraz poświadczonych kserokopii dokumentów,
. przyjmowanie wniosków dotyczących nadania numeru statystycznego REGON oraz NIP.

. informacja na temat warunków prowadzenia działalności gospodarczej,
. udzielanie informacji w zakresie spraw należących do właściwości Wydziału,
. przyjmowanie zgłoszeń REGON,
. wydawanie zaświadczeń.



Stanowisko nr 6 ds. informacji o warunkach prowadzenia działalności gospodarczej - tel. wew. 3505

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania:
. informacja na temat warunków prowadzenia działalności gospodarczej,
. udzielanie informacji oraz przyjmowanie wniosków dotyczących zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
. wydawanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych oraz zaświadczeń o dokonanej opłacie za korzystanie z w/w zezwoleń,
. udzielanie informacji dotyczących wydawania licencji, zaświadczeń, wypisów i decyzji w zakresie krajowego transportu drogowego,
. wstępna informacja w zakresie problematyki związanej z prowadzoną ewidencją ośrodków szkolenia kierowców oraz stacji kontroli pojazdów,
. wstępna informacja dotycząca środków pomocowych Unii Europejskiej przeznaczonych dla przedsiębiorców,
. udzielanie informacji w zakresie spraw należących do właściwości Wydziału,
. przyjmowanie zgłoszeń REGON,
. wydawanie zaświadczeń.



Wydział Geodezji

Stanowisko nr 7 ds. katastru nieruchomości - tel. wew. 3506

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania:
. wydawanie wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków m. Elbląga,
. przyjmowanie wniosków w sprawie podziałów nieruchomości i klasyfikacji gruntów,
. wydawanie zaświadczeń o stanie posiadania,
. udzielanie informacji o stanie posiadania,
. wydawanie zaświadczeń o numeracji porządkowej nieruchomości.



Wydział  Finansowo - Budżetowy


Stanowisko nr 8 ds. podatków i opłat lokalnych

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania :
. udzielania informacji w sprawie podatku od nieruchomości
. udzielanie informacji odnośnie podatków od posiadania psów,
. udzielanie informacji w sprawie podatku rolnego,
. udzielanie informacji w sprawie podatku leśnego,
. udzielanie informacji w sprawie opłaty skarbowej,
. składanie wniosków o wydanie RP - 7
. udzielanie informacji dotyczących opłat:
- wieczystego użytkowania,
- dzierżaw,
- spłat rat za wykup nieruchomości.

 
Wydział Mienia Komunalnego i Spraw Mieszkaniowych

Stanowisko nr 9 ds. mieszkaniowych - tel. wew. 3507

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania:
. udzielanie informacji w sprawach mieszkaniowych,
. wydanie i przyjmowanie wniosków w sprawach:
- przydziału lokali mieszkalnych,
- o zamianę lokalu mieszkalnego,
- o wstąpienie w najem po zgodnie najemcy,
- o pozbawienie uprawnień do lokalu,
- zgody na adaptację pomieszczenia niemieszkalnego  na mieszkanie.
. przyjmowanie podań w sprawie zawarcia umowy najmu na lokal użytkowy,
. przyjmowanie interwencji w sprawach prowadzonych przez Zarząd Budynków Komunalnych a dotyczących utrzymania i remontów gminnego zasobu mieszkaniowego,
. wydawanie innych formularzy i informatorów w sprawach mieszkaniowych,
. pomoc w wypełnianiu wniosków i formularzy,
. wydawanie dokumentów, w tym : skierowań i innych pism urzędowych z zakresu  spraw mieszkaniowych.



Stanowisko nr 10 ds. nieruchomości komunalnych - tel. wew. 3508

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania:
. udzielanie informacji w sprawach z zakresu gospodarowania nieruchomościami,
. wydanie i przyjmowanie wniosków w sprawach :
 - o nabycie lokalu mieszkalnego przez najemcę,
- o nabycie nieruchomości gruntowej,
- o nabycie gruntów na poprawę warunków zagospodarowania posiadanej nieruchomości,
- o zmianę stawki procentowej opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej,
- o zezwolenie na czasowe zajęcie nieruchomości Gminy Miasto Elbląg w celu realizacji urządzeń infrastruktury technicznej,
- o wyrażenie zgody na korzystanie z nieruchomości Gminy Miasto Elbląg w celu realizacji urządzeń infrastruktury technicznej - etap projektowania,
- o udzielenie bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej przeznaczonej lub wykorzystywanej na cele mieszkaniowe,
- o przedłużenie umowy dzierżawy.
. przyjmowanie podań w innych sprawach, w tym :
- zbywania nieruchomości gruntowych, budynkowych i lokalowych w trybie przetargowym i bezprzetargowym,
- przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- wydzierżawiania, wynajmowania i użyczania nieruchomości komunalnych,
- udostępniania nieruchomości komunalnych w celu przeprowadzenia imprez publicznych,
- zamiany nieruchomości pomiędzy Gminą Miasto Elbląg a osobami fizycznymi i prawnymi,
- ustalania wysokości odszkodowania z tytułu obniżenia wartości nieruchomości w związku ze zmianą przeznaczenia terenu oraz ustalania tzw. renty planistycznej.
. wydawanie innych formularzy w sprawach z zakresu gospodarowania nieruchomościami,
. pomoc w wypełnianiu wniosków i formularzy,
. wydawanie dokumentów, w tym: decyzji, zaświadczeń i innych pism urzędowych w sprawach dotyczących nieruchomości komunalnych.

Wydział Architektury i Planowania Przestrzennego

Stanowisko nr 11 referatu administracji architektoniczno-budowlanej - tel. wew. 3509

Przyjmowanie wniosków w sprawie i wydawanie:
. decyzji o pozwoleniu na budowę / rozbiórkę
. decyzji o zmianie pozwolenia na budowę
. decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę na rzecz innego podmiotu
. decyzji o zmianie sposobu użytkowania
. zgłoszeń o zamiarze wykonywania robót budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę
. zgłoszeń rozbiórki obiektu budowlanego nie objętej obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę
. rejestracji dziennika budowy
. zaświadczeń o samodzielności lokalu
. opinii plastycznych reklam, kolorystyki elewacji

Stanowisko nr 12 referatu urbanistyki - tel. wew. 3510

Przyjmowanie wniosków w sprawie i wydawanie:
. decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
. decyzji o warunkach zabudowy
. wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Elbląga
. opinii urbanistycznych
. zmiany lub sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

Informacje o artykule

Podmiot publikujący:
Osoba odpowiedzialna:
Osoba publikująca: Marcin Jacek Kownacki
Data wytworzenia:
Data publikacji: 20.09.2004 14:34
Data aktualizacji: 14.03.2008 11:19
Liczba wyświetleń: 2279

Redaktor  Data modyfikacji 
Marcin Jacek Kownacki  28.10.2008 11:28pokaż tę wersję
Marcin Jacek Kownacki  19.11.2008 10:52pokaż tę wersję
Marcin Jacek Kownacki  19.11.2008 10:57pokaż tę wersję
Marcin Jacek Kownacki  11.01.2010 14:36pokaż tę wersję

Artykuły archiwalne

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
1 Oświetlenie w ulicy Agrykola i przyległych 14.04.2008 13:13 Aleksandra Goszczyńska
2 Oświetlenie w ulicy Agrykola i przyległych 14.04.2008 13:07 Aleksandra Goszczyńska
3 Boisko sportowe, całoroczne, ogólnie dostępne przy IV Liceum Ogólnokształcącym w ramach programu Blisko boisko 30.04.2008 14:33 Alicja Łepkowicz
4 Boisko sportowe, całoroczne, ogólnie dostępne przy IV Liceum Ogólnokształcącym w ramach programu Blisko boisko 14.03.2008 13:32 Alicja Łepkowicz
5 Zawiadomienie z dnia 07.03.2008r. o wszczęciu postępowania administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na wniosek Gminy Miasto Elbląg 07.03.2008 10:57 Barbara Chowałko
6 Zawiadomienie o wszczęciu postępowania z dnia 07.03.2008r. na wniosek Gminy Miasto Elblągadministracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach 07.03.2008 10:54 Barbara Chowałko
7 05.03.2008 11:43 Jerzy Chrabąszcz
8 Struktura organizacyjna MOPS w Elblągu 02.04.2008 09:30 Zbigniew Siwoń
9 Prezydent Miasta Elbląga ogłasza konkurs na stanowisko 04.03.2008 13:05 Marcin Jacek Kownacki
10 Remont ulicy Maurycego Beniowskiego w Elblągu 04.04.2008 11:46 Paweł Lipiński
11 Remont ulicy Maurycego Beniowskiego w Elblągu 04.04.2008 11:37 Paweł Lipiński
12 Dostawa materiałów biurowych 13.03.2008 16:34 Alicja Siemiętkowska
13 Radni Rady Miejskiej w Elblągu 30.04.2008 14:59 Jerzy Chrabąszcz
14 Radni Rady Miejskiej w Elblągu 03.03.2008 11:55 Jerzy Chrabąszcz
15 Radni Rady Miejskiej w Elblągu 03.03.2008 11:49 Jerzy Chrabąszcz
16 SKŁADY OSOBOWE KOMISJI STAŁYCH RADY MIEJSKIEJ w ELBLĄGU - Kadencja 2006-2010 07.05.2008 10:45 Jerzy Chrabąszcz
17 SKŁADY OSOBOWE KOMISJI STAŁYCH RADY MIEJSKIEJ w ELBLĄGU - Kadencja 2006-2010 03.03.2008 11:31 Jerzy Chrabąszcz
18 SKŁADY OSOBOWE KOMISJI STAŁYCH RADY MIEJSKIEJ w ELBLĄGU - Kadencja 2006-2010 03.03.2008 11:25 Jerzy Chrabąszcz
19 SKŁADY OSOBOWE KOMISJI STAŁYCH RADY MIEJSKIEJ w ELBLĄGU - KADENCJA 2006-2010 03.03.2008 11:22 Jerzy Chrabąszcz
20 SKŁADY OSOBOWE KOMISJI STAŁYCH RADY MIEJSKIEJ w ELBLĄGU - KADENCJA 2006-2010 03.03.2008 11:17 Jerzy Chrabąszcz