button
   
 
pomniejsz powiększ
 

 
drukuj Stworz PDF

2004-09-20 14:34:25


Biuro Obsługi Interesanta

 

Głównym celem powołania Biura Obsługi Interesanta była i nadal jest poprawa jakości i komfortu obsługi obywatela w Urzędzie Miejskim poprzez:

 

  • profesjonalizm obsługi,
  • skrócenie czasu obsługi,
  • polepszenie warunków technicznych obsługi interesanta,
  • skrócenie czasu załatwiania spraw w urzędzie,
  • pełną jawność kontaktu interesanta z urzędnikiem.

 

Pracownicy Biura Obsługi Interesanta zajmują się kompleksową obsługą interesantów, udzielaniem informacji o zakresie działania wydziałów Urzędu o rodzaju, miejscu i trybie załatwiania poszczególnych spraw, sposobie ich załatwiania oraz stanu zaawansowania prowadzonej sprawy.

 

Na poszczególnych stanowiskach wydawane są zgodnie z kompetencjami reprezentowanego wydziału karty informacyjne, druki i formularze oraz udzielana jest pomoc przy ich wypełnianiu.

 

W Biurze przyjmowane są również kierowane do wydziałów pisma, wnioski gdzie sprawdzana jest kompletność składanych dokumentów, a następnie są one rejestrowane w systemie komputerowym.

Ponadto na stanowiskach wydawane są dokumenty ( decyzje, zaświadczenia, opinie itp.), których odbiór uzgodniono wcześniej z interesantem.

 

Biuro Obsługi Interesantów jest zlokalizowane na parterze budynku Urzędu Miejskiego ul. Łączności 1, gdzie znajdują się następujące stanowiska:

 

Punkt Informacyjny

 

Stanowisko nr 1 ds. Informacji – tel. 239-33-99

 

·        Udzielanie informacji o merytorycznej właściwości poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu oraz zakresie i trybie załatwiania spraw,

·        Udzielanie informacji o urzędach administracji publicznej oraz organizacjach pozarządowych

·        Udzielanie informacji o dyżurach radnych Rady Miejskiej oraz informowanie o planowanych sesjach Rady Miejskiej i pracach Komisji,

·        Udostępnianie formularzy i udzielanie pomocy w ich wypełnianiu,

·        Udzielanie informacji o sposobie załatwiania spraw, wymaganych dokumentach oraz opłatach

 

Stanowisko nr 2 ds. kancelarii ogólnej - tel. wew. 3399

 

Przyjmuje wszelką korespondencję kierowaną do Urzędu Miejskiego, w szczególności do tych wydziałów, które nie mają stanowisk w Biurze i prowadzi dystrybucję wpływającej korespondencji.

Wydział Strategii i Rozwoju

Stanowisko nr 3, 4, 5, ds. ewidencji działalności gospodarczej

 

stanowisko nr 3 i 4 tel. wew. 3503,     stanowisko nr 5 tel. wew. 3504

 

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania:

·        informacja na temat prowadzenia działalności gospodarczej,

·        przyjmowanie zgłoszeń do ewidencji działalności gospodarczej i oświadczeń o likwidacji działalności gospodarczej,

·        wydawanie zaświadczeń o wpisie oraz decyzji o wykreśleniu z ewidencji,

·        wydawanie zaświadczeń w zakresie danych ewidencyjnych przedsiębiorców oraz poświadczonych kserokopii dokumentów,

·        przyjmowanie wniosków dotyczących nadania numeru statystycznego REGON oraz NIP.

 

Stanowisko nr 6 ds. informacji o warunkach prowadzenia działalności gospodarczej - tel. wew. 3505

 

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania:

·        informacja na temat warunków prowadzenia działalności gospodarczej,

·        udzielanie informacji oraz przyjmowanie wniosków dotyczących zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,

·        wydawanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych oraz zaświadczeń o dokonanej opłacie za korzystanie z w/w zezwoleń,

·        udzielanie informacji dotyczących wydawania licencji, zaświadczeń, wypisów i decyzji w zakresie krajowego transportu drogowego,

·        wstępna informacja w zakresie problematyki związanej z prowadzoną ewidencją ośrodków szkolenia kierowców oraz stacji kontroli pojazdów,

·        wstępna informacja dotycząca środków pomocowych Unii Europejskiej przeznaczonych dla przedsiębiorców,

·        udzielanie informacji w zakresie spraw należących do właściwości Wydziału,

·        przyjmowanie zgłoszeń REGON,

  • wydawanie zaświadczeń.

 

 

Wydział Geodezji

Stanowisko nr 7 ds. katastru nieruchomości - tel. wew. 3505

 

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania:

·        wydawanie wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków m. Elbląga,

·        przyjmowanie wniosków w sprawie podziałów nieruchomości i klasyfikacji gruntów,

  • wydawanie zaświadczeń o stanie posiadania,
  • udzielanie informacji o stanie posiadania,
  • wydawanie zaświadczeń o numeracji porządkowej nieruchomości.

 

Wydział  Finansowo - Budżetowy

Stanowisko nr 8 ds. podatków i opłat lokalnych

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania :

·        udzielania informacji w sprawie podatku od nieruchomości

·        udzielanie informacji odnośnie podatków od posiadania psów,

·        udzielanie informacji w sprawie podatku rolnego,

·        udzielanie informacji w sprawie podatku leśnego,

·        udzielanie informacji w sprawie opłaty skarbowej,

·        składanie wniosków o wydanie RP – 7

·        udzielanie informacji dotyczących opłat:

- wieczystego użytkowania,

- dzierżaw,

- spłat rat za wykup nieruchomości.

 

Wydział Mienia Komunalnego i Spraw Mieszkaniowych

Stanowisko nr 9 ds. mieszkaniowych - tel. wew. 3508

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania:

  • udzielanie informacji w sprawach mieszkaniowych,

  • wydanie i przyjmowanie wniosków w sprawach:

- przydziału lokali mieszkalnych,

- o zamianę lokalu mieszkalnego,

- o wstąpienie w najem po zgodnie najemcy,

- o pozbawienie uprawnień do lokalu,

- zgody na adaptację pomieszczenia niemieszkalnego  na mieszkanie.

  • przyjmowanie podań w sprawie zawarcia umowy najmu na lokal użytkowy,

  • przyjmowanie interwencji w sprawach prowadzonych przez Zarząd Budynków Komunalnych a dotyczących utrzymania i remontów gminnego zasobu mieszkaniowego,

  • wydawanie innych formularzy i informatorów w sprawach mieszkaniowych,

  • pomoc w wypełnianiu wniosków i formularzy,

  • wydawanie dokumentów, w tym : skierowań i innych pism urzędowych z zakresu  spraw mieszkaniowych.

 

Stanowisko nr 10 ds. nieruchomości komunalnych - tel. wew. 3508

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania:

  • udzielanie informacji w sprawach z zakresu gospodarowania nieruchomościami,

  • wydanie i przyjmowanie wniosków w sprawach :

      - o nabycie lokalu mieszkalnego przez najemcę,

- o nabycie nieruchomości gruntowej,

- o nabycie gruntów na poprawę warunków zagospodarowania posiadanej nieruchomości,

- o zmianę stawki procentowej opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej,

- o zezwolenie na czasowe zajęcie nieruchomości Gminy Miasto Elbląg w celu realizacji urządzeń infrastruktury technicznej,

- o wyrażenie zgody na korzystanie z nieruchomości Gminy Miasto Elbląg w celu realizacji urządzeń infrastruktury technicznej – etap projektowania,

- o udzielenie bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej przeznaczonej lub wykorzystywanej na cele mieszkaniowe,

- o przedłużenie umowy dzierżawy.

  • przyjmowanie podań w innych sprawach, w tym :

- zbywania nieruchomości gruntowych, budynkowych i lokalowych w trybie przetargowym i bezprzetargowym,

- przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,

- wydzierżawiania, wynajmowania i użyczania nieruchomości komunalnych,

- udostępniania nieruchomości komunalnych w celu przeprowadzenia imprez publicznych,

- zamiany nieruchomości pomiędzy Gminą Miasto Elbląg a osobami fizycznymi i prawnymi,

- ustalania wysokości odszkodowania z tytułu obniżenia wartości nieruchomości w związku ze zmianą przeznaczenia terenu oraz ustalania tzw. renty planistycznej.

  • wydawanie innych formularzy w sprawach z zakresu gospodarowania nieruchomościami,

  • pomoc w wypełnianiu wniosków i formularzy,

  • wydawanie dokumentów, w tym: decyzji, zaświadczeń i innych pism urzędowych w sprawach dotyczących nieruchomości komunalnych.

 

Wydział Architektury i Planowania Przestrzennego

Stanowisko nr 11 referatu administracji architektoniczno-budowlanej - tel. wew. 3509

Przyjmowanie wniosków w sprawie i wydawanie:

·        decyzji o pozwoleniu na budowę / rozbiórkę

·        decyzji o zmianie pozwolenia na budowę

·        decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę na rzecz innego podmiotu

·        decyzji o zmianie sposobu użytkowania

·        zgłoszeń o zamiarze wykonywania robót budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę

·        zgłoszeń rozbiórki obiektu budowlanego nie objętej obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę

·        rejestracji dziennika budowy

·        zaświadczeń o samodzielności lokalu

·        opinii plastycznych reklam, kolorystyki elewacji 

 

Stanowisko nr 12 referatu urbanistyki - tel. wew. 3510

Przyjmowanie wniosków w sprawie i wydawanie:

·        decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego

·        decyzji o warunkach zabudowy

·        wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Elbląga

·        opinii urbanistycznych

·        zmiany lub sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

Informacje o artykule

Podmiot publikujący:
Osoba odpowiedzialna:
Osoba publikująca: Marcin Jacek Kownacki
Data wytworzenia:
Data publikacji: 20.09.2004 14:34
Data aktualizacji: 17.05.2006 14:02
Liczba wyświetleń: 3914

Redaktor  Data modyfikacji 
Marcin Jacek Kownacki  17.05.2006 14:16pokaż tę wersję
Marcin Jacek Kownacki  17.05.2006 14:30pokaż tę wersję
Marcin Jacek Kownacki  17.05.2006 15:33pokaż tę wersję
Marcin Jacek Kownacki  14.03.2008 11:13pokaż tę wersję
Marcin Jacek Kownacki  14.03.2008 11:19pokaż tę wersję
Marcin Jacek Kownacki  28.10.2008 11:28pokaż tę wersję
Marcin Jacek Kownacki  19.11.2008 10:52pokaż tę wersję
Marcin Jacek Kownacki  19.11.2008 10:57pokaż tę wersję
Marcin Jacek Kownacki  11.01.2010 14:36pokaż tę wersję

Artykuły archiwalne

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
1 OBWIESZCZENIE PREZYDENTA MIASTA ELBLĄG z dnia 20.09.2004r. 22.09.2004 12:51 Katarzyna Wiśniewska
2 OBWIESZCZENIE PREZYDENTA MIASTA ELBLĄG z dnia 20.09.2004r. 22.09.2004 12:50 Katarzyna Wiśniewska
3 OBWIESZCZENIE PREZYDENTA MIASTA ELBLĄG z dnia 20.09.2004r. 22.09.2004 12:49 Katarzyna Wiśniewska
4 OBWIESZCZENIE PREZYDENTA MIASTA ELBLĄG o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego OSIEDLA DĄBROWA część I w Elblągu z dnia 20.09.2004r. 22.09.2004 12:12 Katarzyna Wiśniewska
5 OBWIESZCZENIE PREZYDENTA MIASTA ELBLĄG o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego NA STOKU - ZACHÓD w Elblągu z dnia 20.09.2004r. 22.09.2004 12:11 Katarzyna Wiśniewska
6 OBWIESZCZENIE PREZYDENTA MIASTA ELBLĄG o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego MODRZEWINY - POŁUDNIOWY - ZACHÓD w Elblągu z dnia 20.09.2004r. 22.09.2004 12:10 Katarzyna Wiśniewska
7 OBWIESZCZENIE o przystąpieniU do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego MODRZEWINY- POŁUDNIOWY- ZACHÓD w Elblągu z dnia 20.09.2004r. 22.09.2004 12:12 Katarzyna Wiśniewska
8 22.09.2004 15:06 Marcin Jacek Kownacki
9 wykaz nieruchomości do zbycia 01.10.2004 07:56 Jolanta Bielska
10 wykaz nieruchomości do zbycia 21.09.2004 14:08 Jolanta Bielska
11 OBWIESZCZENIE PREZYDENTA MIASTA ELBLĄG O PRZEPROWADZENIU REJESTRACJI PRZEDPOBOROWYCH W 2004 ROKU z dnia 17 września 2004 r. 21.09.2004 13:39 Jadwiga Kurpicka
12 OBWIESZCZENIE PREZYDENTA MIASTA ELBLĄG O PRZEPROWADZENIU REJESTRACJI PRZEDPOBOROWYCH W 2004 ROKU z dnia 17 września 2004 r. 21.09.2004 13:38 Jadwiga Kurpicka
13 21.09.2004 13:30 Jadwiga Kurpicka
14 Informacje Zarządu Dróg 21.10.2004 12:52 Marek Kuna
15 21.09.2004 14:35 Marcin Jacek Kownacki
16 21.09.2004 09:30 Marcin Jacek Kownacki
17 10.10.2005 14:19 Marcin Jacek Kownacki
18 15.09.2004 12:33 Marcin Jacek Kownacki
19 OBWIESZCZENIE PREZYDENTA MIASTA ELBLĄGA z dnia 13.09.2004 r. 10.09.2004 09:30 Wioletta Żywuszko
20 OBWIESZCZENIE PREZYDENTA MIASTA ELBLĄGA z dnia 13.09.2004 r. 10.09.2004 09:27 Wioletta Żywuszko