button
   
 
pomniejsz powiększ
 

 
drukuj Stworz PDF

2010-02-24 12:31:09

02 - Sporządzenie aktu zgonu


MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTOW  
Departament Spraw Obywatelskich
Urząd Stanu Cywilnego 
ul. Łączności 1 (budynek D),
pokój 4 tel. 055239 30 83
e-mail: dso.usc@umelblag.pl    
godziny pracy:
730 - 1530 poniedziałek, środa, czwartek
730 - 1630 wtorek
730 – 1430 piątek

Zgłoszenia zgonu należy dokonać w miejscu zdarzenia.
……………………………………………………………………………………………………………
WYKAZ WYMAGANYCH DOKUMENTÓW
- karta zgonu wydana przez służbę zdrowia,
- dowód osobisty osoby zmarłej,
- dowód osobisty współmałżonka,
- dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon,
- akt urodzenia i akt małżeństwa osoby zmarłej (w miarę możliwości),
- podanie o wydanie 3 bezpłatnych odpisów aktu stanu  cywilnego – załącznik nr 1
……………………………………………………………………………………………………………
OPŁATY SKARBOWE   
Brak 
……………………………………………………………………………………………………………
OPŁATY INNE   
Brak
……………………………………………………………………………………………………………
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Niezwłocznie.  
Zgon osoby zgłasza się w Urzędzie Stanu Cywilnego miejsca tego zdarzenia najpóźniej ciągu 3 dni od dnia zgonu. Termin rozpoczyna się od dnia następnego po dacie zgonu. W przypadku, gdy powodem zgonu była choroba zakaźna, termin zgłoszenia zgonu ulega skróceniu do 24 godzin od daty stwierdzenia zgonu.
Wydanie 3 egzemplarzy skróconych odpisów aktu zgonu i karty zgonu celem pochowania zwłok.
……………………………………………………………………………………………………………
TRYB ODWOŁAWCZY 
Odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji administracyjnej
……………………………………………………………………………………………………………
PODSTAWA PRAWNA 
- Art. 64-69, art. 73 ustawy z dnia 29 września 1986 r. – Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 212, poz. 1264)
- Art. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej  (t.j. Dz.U.2012.1282 z późn. zm.) ……………………………………………………………………………………………………………
DODATKOWE INFORMACJE 
Zgon, który nastąpił za granicą i nie został zarejestrowany w zagranicznych księgach stanu cywilnego, można zarejestrować w polskich księgach stanu cywilnego. Wniosek składa się w Urzędzie Stanu Cywilnego miejsca zamieszkania wnioskodawcy.
Zgon, który nastąpił za granicą i został zarejestrowany w tamtejszym urzędzie stanu cywilnego, może zostać wpisany do polskich ksiąg stanu cywilnego na podstawie:
- oryginału aktu zgonu
- tłumaczenia dokonanego przez tłumacza przysięgłego
- wniosku (złożonego osobiście przez członka rodziny lub osobę, która wykaże interes prawny w Urzędzie Stanu Cywilnego w Elblągu lub w polskim Konsulacie, ewentualnie podania  złożonego przez członka rodziny posiadającego pełnomocnictwo udzielone przed konsulem lub notariuszem) - załącznik nr 4
Wnioskodawca musi posiadać zameldowanie na pobyt stały w mieście lub gminie Elbląg.
Opłaty skarbowe:
- decyzja zezwalająca na dokonanie wpisu aktu zgonu do polskich ksiąg stanu cywilnego  50 zł
Akt zgonu, który został sporządzony za granicą, a uzyskanie odpisu jest niemożliwe lub związane z poważnymi trudnościami, można odtworzyć jego treść na wniosek osoby zainteresowanej, organu państwowego lub z urzędu.
Decyzje w wyżej wymienionych przypadkach wydaje Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego miejsca zamieszkania wnioskodawcy.

Informacje o artykule

Podmiot publikujący:
Osoba odpowiedzialna:
Osoba publikująca: Marcin Jacek Kownacki
Data wytworzenia:
Data publikacji: 24.02.2010 12:31
Data aktualizacji: 08.03.2013 09:29
Liczba wyświetleń: 2917

Artykuły archiwalne

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
1 02 - Sporządzenie aktu zgonu 05.12.2012 15:34 Agnieszka Bednarek
2 02 - Sporządzenie aktu zgonu 17.04.2012 13:34 Agnieszka Bednarek
3 02 - Sporządzenie aktu zgonu 22.02.2012 08:33 Agnieszka Bednarek
4 02 - Sporządzenie aktu zgonu 27.10.2011 14:27 Agnieszka Bednarek
5 02 - Sporządzenie aktu zgonu 28.06.2011 09:33 Agnieszka Bednarek
6 02 - Sporządzenie aktu zgonu 01.03.2011 12:52 Agnieszka Bednarek
7 02 - Sporządzenie aktu zgonu 24.02.2010 12:31 Marcin Jacek Kownacki