button
   
 
pomniejsz powiększ
 

 
drukuj Stworz PDF

2012-10-15 10:03:47

15 - Zmiana, zawieszenie, wznowienie działalności gospodarczej /Wprowadzenie danych do CEIDG/


MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Departament Spraw Obywatelskich
ul. Łączności 1 (budynek A)
Biuro Podawcze, stanowiska 5,6,7,8
tel. 55 237-47-53 ,54, 55, 56
e-mail: dso@umelblag.pl
godziny pracy:
730 - 1530 poniedziałek, środa, czwartek
730 - 1630 wtorek
730 – 1430 piątek
………………………………………………………………………………………………….....................................................................
WYKAZ WYMAGANYCH DOKUMENTÓW
- Obowiązującym wnioskiem na wszystkie procedury ewidencyjne (wpis, zmiana we wpisie, zawieszenie, wznowienie oraz wykreślenie) jest wniosek CEIDG-1 – można go pobrać na stronie internetowej: www.firma.gov.plzałącznik nr 4.
- Przedsiębiorca posiadający wpis w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez Ministra Gospodarki obowiązany jest zgodnie z art.30 ustawy z dnia 2 lipca 2004 o swobodzie działalności gospodarczej złożyć wniosek o zmianę wpisu w terminie 7 dni od dnia  powstania zmiany danych wpisanych co CEIDG.
- W przypadku składania wniosku przez pełnomocnika wpisanego do rejestru pełnomocników, pełnomocnik musi okazać się ważnym dokumentem tożsamości.
Jeżeli sprawę w imieniu Przedsiębiorcy załatwia pełnomocnik nie wpisany do rejestru pełnomocników w CEIDG, musi posiadać oryginał ważnego pełnomocnictwa w zakresie którego wpisane jest upoważnienie do dokonania zmiany wpisu w CEIDG. Pełnomocnik również musi posiadać ważny dokument tożsamości, którego seria i numer widnieje w pełnomocnictwie – załącznik nr 11
- Wniosek może być przesłany listem poleconym, ale własnoręczność podpisu wnioskodawcy musi być potwierdzona notarialnie.
………………………………………………………………………………………………….......................................................................
OPŁATY SKARBOWE
Brak
………………………………………………………………………………………………….......................................................................
OPŁATY INNE
Brak
………………………………………………………………………………………………………..................................................................
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
- Organ gminy potwierdza tożsamość wnioskodawcy składającego wniosek, potwierdza za pokwitowaniem przyjęcie wniosku i przekształca wniosek w formę dokumentu elektronicznego  potwierdzonego podpisem elektronicznym i przesyła do CEIDG w imieniu Przedsiębiorcy nie później niż następnego dnia roboczego od dnia jego otrzymania.
………………………………………………………………………………………………….......................................................................
TRYB ODWOŁAWCZY
Brak
………………………………………………………………………………………………….......................................................................
PODSTAWA PRAWNA

- Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 672 z późn. zm.).
…………………………………………………………………………………………………........................................................................
INNE INFORMACJE
- Przedsiębiorca nie otrzymuje zaświadczenia z gminy, ponieważ stosownie do art. 38 ust. 4 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, zaświadczenie o wpisie do CEIDG ma formę dokumentu elektronicznego lub wydruku ze strony internetowej.

Informacje o artykule

Podmiot publikujący:
Osoba odpowiedzialna:
Osoba publikująca: Agnieszka Bednarek
Data wytworzenia:
Data publikacji: 15.10.2012 10:03
Data aktualizacji: 26.09.2013 14:16
Liczba wyświetleń: 1955

Artykuły archiwalne

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
1 15 - Zmiana, zawieszenie, wznowienie działalności gospodarczej 06.08.2013 08:08 Agnieszka Bednarek
2 15 - Zmiana, zawieszenie, wznowienie działalności gospodarczej 15.10.2012 10:03 Agnieszka Bednarek