button
   
 
pomniejsz powiększ
 

 
drukuj Stworz PDF

2014-03-10 13:51:44

Nabór na stanowisko asystent rodziny - umowa zlecenie


Nabór na stanowisko asystent rodziny - umowa zlecenie

Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Elblągu ogłasza nabór na 1 stanowisko Asystent Rodziny w ramach umowy zlecenia

 

Główne zadania:

1)  Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1;

2)  Opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

3)  Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

4)  Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

5)  Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

6)  Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

7)  Wspieranie aktywności społecznej rodzin;

8)  Motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

9)  Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu Kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

11) Udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

12) Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

13) Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;

14) Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

15) Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;

16) Monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

17) Sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

18) Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

19) Współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z 2009 r. Nr 206, poz. 1589 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146 i Nr 125, poz. 842), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

Wymagania konieczne:

Asystentem rodziny może być osoba, która posiada:

1. Wykształcenie wyższe na kierunku: pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

2. Wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określonego przez Ministra właściwego ds. rodziny i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

3. Wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3 – letni staż pracy z dziećmi lub rodziną

Informacje o artykule

Podmiot publikujący:
Osoba odpowiedzialna: Anna Szałkowska
Osoba publikująca: Zbigniew Siwoń
Data wytworzenia:
Data publikacji: 10.03.2014 13:51
Data aktualizacji:
Liczba wyświetleń: 284

Artykuły archiwalne

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował