BIP » Urząd Miejski » Załatwianie spraw » Karty usług, wnioski » Departament Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji » Trzyosobowe stanowisko ds. gospodarowania zasobem Skarbu Państwa, wykonywania zadań z zakresu administracji rządowej oraz ustalania opłat adiacenckich


2013-10-17 10:52:17
8. Naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu wieczystego użytkowania i trwałego zarządu gruntami Skarbu Państwa
MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
Biuro Podawcze Departamentu Spraw Obywatelskich Stanowisko Nr 1, tel. 55 239-31-58
……………………………………………………………………………………………………
WYMAGANE OD INTERESANTA DOKUMENTY
• Tytuł prawny do nieruchomości
• Wniosek o dokonanie aktualizacji opłaty rocznej - nie jest wymagany w przypadku aktualizacji opłaty z urzędu
……………………………………………………………………………………………………
OPŁATY SKARBOWE
• Nie pobiera się
……………………………………………………………………………………………………
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIANIA SPRAWY
• Do końca roku kalendarzowego
• Ustalenie wysokości opłaty na podstawie operatu szacunkowego i obowiązującej stawki procentowej
• Wydanie zawiadomienia albo decyzji o wysokości opłaty rocznej lub wypowiedzenia i propozycji nowej wysokości opłaty rocznej
……………………………………………………………………………………………………
PODSTAWA PRAWNA
• Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r., Nr 102, poz. 651 z późn. zmianami)
• Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 267)
• Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny ( Dz. U. Nr 16, poz. 93 z 1964r. z późn. zm.)
Informacje o artykule
Podmiot publikujący: | |
---|---|
Osoba odpowiedzialna: | |
Osoba publikująca: | Karolina Czerwiec |
Data wytworzenia: | |
Data publikacji: | 17.10.2013 10:52 |
Data aktualizacji: | 17.10.2013 10:52 |
Liczba wyświetleń: | 668 |
Artykuły archiwalne
Lp. | Tytuł | Data modyfikacji | Zredagował |
---|---|---|---|
1 | 8. Naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu wieczystego użytkowania i trwałego zarządu gruntami Skarbu Państwa | 17.10.2013 10:52 | Karolina Czerwiec |