2010-02-24 12:52:28
06 - Stała rejestracja pojazdu zakupionego po przepadku na rzecz Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Departament Spraw Obywatelskich
Referat Obsługi Kierowców
Plac Dworcowy 4 (Dworzec PKS - I piętro)
Sala obsługi interesantów
tel. do informacji 55 2374771, 55 2374773, 55 2374774, 55 2374776, 55 2374778, 55 2374779
e-mail: dso.rok@umelblag.pl
godziny pracy: 8.00-16.00
....................................................................................................................................................................
WYMAGANE DOKUMENTY
- wniosek (podanie) - załącznik nr 1
- dowód własności (m.in.: umowa kupna-sprzedaży, faktura potwierdzająca nabycie pojazdu,
protokół ze sprzedaży z adnotacją, że wraz ze sprzedanym pojazdem nie został
przekazany dowód rejestracyjny i karta pojazdu, jeżeli została wydana) + kserokopia,
- zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu,
- aktualny i ważny dowód osobisty.
Do rejestracji pojazdu wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli z dowodami osobistymi do wglądu lub osoby reprezentującej wszystkich współwłaścicieli z pisemnym pełnomocnictwem.
....................................................................................................................................................................
OPŁATY SKARBOWE
17 PLN – pełnomocnictwo - w przypadku reprezentowania właściciela przez pełnomocnika
....................................................................................................................................................................
OPŁATY INNE
- tablice rejestracyjne -80,00 PLN (lub tablice indywidualne – 1000 PLN, tablice motocyklowe – 40,00
PLN, tablice motorowerowe – 30,00 PLN, tablice samochodowe zabytkowe – 100,00 PLN, tablice
motocyklowe zabytkowe 50,00 PLN)
- pozwolenie czasowe – 13,50 PLN,
- dowód rejestracyjny – 54,00 PLN,
- nalepka kontrolna - 18,50 PLN
- znaki legalizacyjne – 12,50 PLN,
- karta pojazdu – 75,00 PLN,
- opłata ewidencyjna :
* dowód rej. - 0,50 PLN
* zalegalizowane tablice rej. - 0,50 PLN
* nalepka kontrolna - 0,50 PLN
* karta pojazdu - 0,50 PLN
* pozwolenie czasowe - 0,50 PLN
....................................................................................................................................................................
RAZEM OPŁATY INNE
Razem rejestracja - 256,00 PLN
Powyższe opłaty należy uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Elblągu (budynek PKS) lub na konto bankowe Urzędu Miejskiego w Elblągu : Bank Handlowy w Warszawie S.A. ul. Senatorska 16, 00-923 Warszawa 35 1030 1218 0000 0000 9030 1624
....................................................................................................................................................................
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Niezwłocznie.
Wydanie pozwolenia czasowego, tablic rejestracyjnych pojazdu i decyzji administracyjnej.
Wydanie dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu i decyzji administracyjnej w ciągu 30 dni od dnia wydania pozwolenia czasowego.
....................................................................................................................................................................
TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji administracyjnej.
......................................................................................................................................................................
PODSTAWA PRAWNA
- art. 72 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 ze
zm.),
- § 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. - w sprawie rejestracji i oznaczania
pojazdów (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 186 poz. 1322 ze zm.),
- § 1 załącznik 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. - w sprawie
szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz
wzorów dokumentów w tych sprawach (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 137 poz. 968 ze zm.),
- rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 marca 2006 r. w sprawie wysokości opłat
za kartę pojazdu (Dz. U. z 2006 r. Nr 59 poz. 421),
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 22 maja 2013 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej
stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz. U. z 2013 r. Nr 617),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 1282).
.................................................................................................................................................................................
INNE INFORMACJE
- Właściciel zgłaszający pojazd do rejestracji powinien posiadać dwa komplety dokumentów - oryginały
oraz czytelne kserokopie.
- W przypadku, kiedy pojazd jest własnością kilku osób przy rejestracji wymagana jest obecność
wszystkich współwłaścicieli wraz z dowodami osobistymi lub jednego ze współwłaścicieli wraz z
pełnomocnictwami pozostałych oraz opłatą skarbową 17 PLN za każde pełnomocnictwo.
- Pojazd stanowiący własność osoby nieletniej rejestruje jeden z rodziców lub prawny opiekun.
Informacje o artykule
Podmiot publikujący: | |
---|---|
Osoba odpowiedzialna: | Magdalena Kołodyńska |
Osoba publikująca: | Marcin Jacek Kownacki |
Data wytworzenia: | |
Data publikacji: | 24.02.2010 12:52 |
Data aktualizacji: | 10.09.2013 15:30 |
Liczba wyświetleń: | 894 |