button
   
 
pomniejsz powiększ
 

 
drukuj Stworz PDF

2012-06-19 11:56:31

Nabór na stanowisko Asystent Rodziny


Nabór na stanowisko asystent rodziny w ramach umowy zlecenia

Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Elblągu ogłasza nabór na 1 stanowisko Asystent Rodziny w ramach umowy zlecenia

 

Główne zadania:

1)  opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1;

2)  opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

3)  udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

4)  udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

5)  udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

6)  udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

7)  wspieranie aktywności społecznej rodzin;

8)  motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

9)  udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;

14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;

16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z 2009 r. Nr 206, poz. 1589 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146 i Nr 125, poz. 842), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

Wymagania konieczne:

Asystentem rodziny może być osoba, która posiada:

1. Wykształcenie wyższe na kierunku: pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

2. Wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określonego przez Ministra właściwego ds. rodziny i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

3. Wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3 – letni staż pracy z dziećmi lub rodziną

4. Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona.

5. Wypełnia obowiązek alimentacyjny-w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego

6. Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Wymagania dodatkowe:

1. Doświadczenie w pracy opiekuńczo-wychowawczej lub w obszarach pomocy

społecznej.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

1. aktualne cv,

2. list motywacyjny,

3. kserokopia dokumentów poświadczających kwalifikacje i przebieg pracy zawodowej,

4. oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych.

5. Oświadczenie o niekaralności

Wymagane dokumenty należy składać osobiście w siedzibie MOPS  ul. Winna 9, p. 317 do  26.09.2012r.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 055-230-60-22 codziennie, w godzinach od 7.30 do 15.30.

 

Wymagane dokumenty : list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926) oraz ustawą z dn. 21.11.2008 r.  o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r Nr 223, poz. 1458 z późniejszymi zmianami)”.

 

 

Informacje o artykule

Podmiot publikujący:
Osoba odpowiedzialna: Anna Szałkowska
Osoba publikująca: Zbigniew Siwoń
Data wytworzenia:
Data publikacji: 19.06.2012 11:56
Data aktualizacji: 17.09.2012 13:34
Liczba wyświetleń: 821

Artykuły archiwalne

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
1 Nabór na stanowisko Asystent Rodziny 19.06.2012 11:56 Zbigniew Siwoń