button
   
 
pomniejsz powiększ
 

 
drukuj Stworz PDF

2012-05-08 15:02:27

Ogłoszenie o przetargu - usługi pogrzebowe


Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na świadczenie usług pogrzebowych

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Elblągu
ul. Winna 9
82 - 300 Elbląg
ogłasza
przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej poniżej 200 tys. euro
na świadczenie usług pogrzebowych

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pogrzebowych obejmujących pochówek osób zmarłych na terenie Miasta Elbląg.
Kod według Słownika CPV:
98370000-7 usługi pogrzebowe i podobne,
98371000-4 usługi pogrzebowe,
98371110-8 usługi cmentarne.
2. Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia:
1) Przedmiot zamówienia obejmuje sukcesywne świadczenie usług pogrzebowych obejmujących pochówek osób zmarłych na terenie Elbląga, do pochowania, których zobowiązana jest Gmina Miasto Elbląg. Zamawiający przewiduje, że w okresie obowiązywania umowy wystąpi konieczność sprawienia łącznie do 70 pogrzebów, w tym do 10 pogrzebów dzieci w wieku do 10 lat.
2) Zamawiający wymaga, aby każda usługa pogrzebowa swoim zakresem obejmowała:
a) wykonanie przez Wykonawcę w urzędach oraz u zarządcy cmentarza wszelkich wymaganych przez prawo czynności formalnych, niezbędnych do sprawienia pogrzebu,
b) uzgodnienie z zarządcą cmentarza miejsca, terminu i godziny pochówku,
c) powiadomienie o miejscu, terminie i godzinie pochówku Zamawiającego oraz ewentualnej rodziny osoby zmarłej,
d) uiszczenie wszelkich stałych opłat cmentarnych związanych z pochówkiem, obejmujących koszt wykupu miejsca na cmentarzu pod grób ziemny jednoosobowy na okres 20 lat oraz opłatę za użytkowanie wody za okres 20 lat,
Przy czym Zamawiający wskazuje, że stałe opłaty cmentarne obejmujące koszt wykupu miejsca na cmentarzu pod grób ziemny jednoosobowy na okres 20 lat oraz opłatę za użytkowanie wody za okres 20 lat, mogą ulec zmianie, na pisemny wniosek Wykonawcy w przypadku zmiany wysokości stałych opłat cmentarnych na podstawie zarządzenia Prezydenta Miasta Elbląg.
e) transport osoby zmarłej w obrębie granic administracyjnych Miasta Elbląg z miejsca zgonu do:
- innego miejsca (np. zakład medycyny sądowej, prosektoria klinik lub szpitali) w przypadku, gdy zaistniała potrzeba oględzin zwłok, przeprowadzenia sekcji zwłok lub innych pokrewnych zdarzeń,
- miejsca przechowania do chwili pogrzebu,
W przypadku potrzeby transportu osoby zmarłej do innego miejsca w celu dokonania oględzin, sekcji zwłok lub innych pokrewnych zdarzeń, Wykonawca zobowiązany jest również dokonać transportu osoby zmarłej do miejsca przechowania do chwili pogrzebu.
f) przechowanie osoby zmarłej do chwili pogrzebu w przystosowanym do tego celu pomieszczeniu,
g) przygotowanie osoby zmarłej do ceremonii pogrzebowej polegające na wykonaniu toalety pośmiertnej oraz na ubraniu jej w ubranie oraz obuwie,
h) zakup trumny sosnowej, krzyża drewnianego i tabliczki na krzyż z napisem,
i) transport osoby zmarłej z miejsca przechowywania lub z innego miejsca(np. zakładu medycyny sądowej, prosektoria klinik lub szpitali) w przypadku, gdy zaistniała potrzeba oględzin zwłok lub przeprowadzenia sekcji zwłok lub innych pokrewnych zdarzeń, do miejsca wystawienia w domu pogrzebowym lub kaplicy oraz do miejsca pochówku na cmentarzu, wskazanego przez zarządcę cmentarza,
j) wystawienie trumny w domu pogrzebowym lub kaplicy,
k) wykopanie i zasypanie grobu oraz uformowanie mogiły,
l) zapewnienie udziału osoby duchownej podczas pogrzebu z uwzględnieniem wyznania osoby zmarłej,
3) Zamawiający zastrzega sobie prawo rozszerzenia zakresu usługi pogrzebowej, za dodatkową odpłatnością określoną w ofercie Wykonawcy, o następujące usługi:
a) zakup odzieży i obuwia osobie zmarłej,
b) zakup trumny dębowej zamiast trumny sosnowej,
c) zakup wieńca pogrzebowego na podłożu świerkowym z elementami dekoracji,
e) zapewnienie usługi organisty.
4) Zamawiający wymaga również, by Wykonawca dysponował pomieszczeniem przystosowanym do przechowywania zwłok osób zmarłych, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Zamawiający przewiduje istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy. Zamawiający wskazuje dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określa warunki tych zmian:
Strony zastrzegają możliwość zmiany umowy za zgodą obu stron w następujących przypadkach:
a) Stałe opłaty cmentarne obejmujące koszt wykupu miejsca na cmentarzu pod grób ziemny jednoosobowy na okres 20 lat oraz opłatę za użytkowanie wody za okres 20 lat, mogą ulec zmianie, na pisemny wniosek Wykonawcy w przypadku zmiany wysokości stałych opłat cmentarnych na podstawie zarządzenia Prezydenta Miasta Elbląg.
b) w przypadku urzędowej zmiany stawki Vat strony zobowiązują się do zawarcia aneksu do umowy regulującego wysokość Vat, i tym samym zmiany wynagrodzenia

Wykonawca może powierzyć wykonanie przedmiotu zamówienia podwykonawcom.

Informacje o możliwości złożenia ofert częściowych oraz oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych oraz oferty wariantowej.

Termin wykonania zamówienia: w okresie od dnia zawarcia umowy, nie wcześniej jednak niż od dnia 01 czerwca 2012 r. do dnia 31 maja 2015 r

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
I. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych:

1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
a) potwierdzenia spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w ust. IV pkt. A ppkt. 1 siwz.

2. Posiadają wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia;
a) potwierdzenia spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w ust. IV pkt. A ppkt. 1 siwz.

3. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje pomieszczeniem przystosowanym do przechowywania osób zmarłych.
a) potwierdzenia spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie:
- oświadczenia wymienionego w ust. IV pkt. A ppkt. 1 siwz,
- oraz dokumentów wymienionych w ust. IV pkt. A ppkt. 2 siwz

4. Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
a) potwierdzenia spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w ust. IV pkt. A ppkt. 1 siwz

5. Znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia
a) potwierdzenia spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w ust. IV pkt. A ppkt. 1 siwz

II. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, ze zm).

1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
a) potwierdzenia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w ust. IV pkt. B ppkt. 1 siwz

III. Inne wymagane dokumenty
1. Ewentualne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca przy wykonaniu zamówienia będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
2. Upoważnienia do zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawcy (do złożenia oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego) powinny być dołączone do oferty, o ile nie wynikają z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę.

Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie metodą: „spełnia / nie spełnia” na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą.

IV. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.

A. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, do oferty należy dołączyć:

1. Oświadczenie w zakresie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych – wzór formularza stanowi dodatek nr 2 do siwz.
Uwaga:
Wykonawca jest zobowiązany do załączenia do oferty ewentualnych pisemnych zobowiązań innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca przy wykonaniu zamówienia będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków – załącznik nr 3 do oferty.
2. Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami – wzór formularza stanowi dodatek nr 3 do siwz.
B. W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, do oferty należy dołączyć:

1. oświadczenie z zakresu art. 24 ust. 1 (o braku podstaw do wykluczenia) - wzór formularza stanowi dodatek nr 4 do siwz.
C. Inne wymagane dokumenty
1. Ewentualne pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca przy wykonaniu zamówienia będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków – załącznik nr 3 do oferty
2. Upoważnienia do zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawcy (do złożenia oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego) powinny być dołączone do oferty, o ile nie wynikają z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę – załącznik nr 7 do oferty

Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
cena pochówku osoby dorosłej - 90 %,
cena pochówku dziecka do lat 10 – 10%.

Informacja na temat wadium:

Zamawiający nie żąda wniesienia wadium,

Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej:

Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.

Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.

Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna:
Zamawiający nie przewiduje dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień:

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy - Prawo zamówień publicznych.

Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy składać do dnia 16.05.2012 r. do godz. 09:00 w siedzibie Zamawiającego: MOPS w Elblągu, ul. Winna 9, 82-300 Elbląg, w sekretariacie (pokój nr 317).
Oferty zostaną otwarte w dniu 16.05.2011 r. o godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego: pokój nr 304.

Termin związania ofertą: 30 dni licząc od dnia wyznaczonego jako termin składania ofert.

Adres strony internetowej, na której będzie zamieszczona specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można otrzymać w siedzibie Zamawiającego w pokoju nr 507 bądź pobrać z pliku zamieszczonego poniżej.

Opublikowano w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 08.05.2012 r.

Informacje o artykule

Podmiot publikujący:
Osoba odpowiedzialna: Dorota Tomczak
Osoba publikująca: Zbigniew Siwoń
Data wytworzenia:
Data publikacji: 08.05.2012 15:02
Data aktualizacji:
Liczba wyświetleń: 459

Artykuły archiwalne

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował