2011-07-01 13:02:00
38 - Pośrednictwo przy przewozie rzeczy (spedycja)
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Departament Spraw Obywatelskich
Referat Obsługi Kierowców
Plac Dworcowy 4 (Dworzec PKS - I piętro)
Pokój nr 3a, 55 239 31 72, 55 237 47 77, 239 31 22
e-mail: dso.rok@umelblag.pl
godziny pracy: 8.00-16.00
....................................................................................................................................................................
WYMAGANE DOKUMENTY
- wniosek – załącznik nr 30
- certyfikat kompetencji zawodowych przedsiębiorcy lub osoby zarządzającej transportem drogowym
w przedsiębiorstwie + kserokopia,
- zaświadczenie z rejestru skazanych stwierdzające niekaralność przedsiębiorcy lub oświadczenie o niekaralności, o którym mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym – załącznik nr 32
- dokumenty potwierdzające posiadanie sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego określone dostępnymi środkami finansowymi w wysokości:
a) 50 000 Euro – przy wykonywaniu wyłącznie pośrednictwa przy przewozie rzeczy;
b) w przypadku wykonywania usług transportowych, przedsiębiorca dodatkowo powinien przedstawić sytuację finansową zwiększoną o 9 000 Euro na pierwszy pojazd samochodowy przeznaczony do transportu drogowego
i 5000 Euro na każdy następny pojazd samochodowy,
- oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców spełniających warunki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 4 ustawy o transporcie drogowym – w przypadku wykonywania dodatkowo usług transportowych – załącznik nr 25
- wykaz pojazdów samochodowych wraz z kserokopiami krajowych dokumentów dopuszczających pojazd do ruchu, a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właściciele tych pojazdów – dokument potwierdzający prawo do dysponowania nimi - w przypadku wykonywania dodatkowo usług transportowych – załącznik nr 28
- dowód osobisty do wglądu,
....................................................................................................................................................................
OPŁATY SKARBOWE -
....................................................................................................................................................................
OPŁATY INNE
Opłata za wydanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy w zależności od okresu ważności licencji w latach:
2-15 lat – 800 zł
15-30 lat – 900 zł
30-50 lat – 1000 zł
W przypadku zgłoszenia we wniosku o udzielenie licencji jednego lub więcej niż jednego pojazdu samochodowego pobiera się jedną opłatę odpowiednią dla okresu ważności licencji powiększoną o 10% tej opłaty za każdy pojazd.
Za zmianę licencji pobiera się opłatę w wysokości 10% od ww. opłat.
Za wydanie wypisu z licencji na każdy pojazd samochodowy zgłoszony we wniosku o udzielenie licencji pobiera się opłatę w wysokości 1% od ww. opłat.
Za wydanie wypisu z licencji na każdy pojazd samochodowy niezgłoszony we wniosku
o udzielenie licencji pobiera się opłatę w wysokości 11% od ww. opłat.
Za wydanie wtórnika licencji w przypadku jej utraty na skutek okoliczności niezależnych od przedsiębiorcy pobiera się 10% , w innych przypadkach w wysokości 25% od ww. opłat.
Za wydanie wypisu z licencji w przypadku zmiany licencji pobiera się opłatę w wysokości 5% od ww. opłat.
Powyższe opłaty należy uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Elblągu (budynek PKS) lub na konto bankowe Urzędu Miejskiego w Elblągu : Bank Millenium 53 11 60 22 02 00 00 00 00 61 91 33 98.
....................................................................................................................................................................
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
W terminie 30 dni
....................................................................................................................................................................
TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji administracyjnej.
......................................................................................................................................................................
PODSTAWA PRAWNA
- art. 5, 8, 14 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 125, poz. 874 ze zm.),
- § 2, 4 - 8 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 4 grudnia 2007 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 235, poz. 1726),
- § 1 pkt 1 i 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia
25 czerwca 2004 r. w sprawie wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych licencji (Dz. U.
z 2004 r. Nr 153, poz. 1612),
- art. 65-67 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447 ze zm.),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 ze zm.).
......................................................................................................................................................................
INNE INFORMACJE
Zgodnie z treścią art. 14 ustawy o transporcie drogowym przewoźnik drogowy jest zobowiązany zgłaszać na piśmie organowi, który udzielił licencji, wszelkie zmiany danych nie później niż w terminie 14 dni od dnia ich powstania.
Informacje o artykule
Podmiot publikujący: | |
---|---|
Osoba odpowiedzialna: | |
Osoba publikująca: | Agnieszka Bednarek |
Data wytworzenia: | |
Data publikacji: | 01.07.2011 13:02 |
Data aktualizacji: | 12.07.2011 10:13 |
Liczba wyświetleń: | 572 |
Artykuły archiwalne
Lp. | Tytuł | Data modyfikacji | Zredagował |
---|---|---|---|
1 | 38 - Pośrednictwo przy przewozie rzeczy (spedycja) | 01.07.2011 13:02 | Agnieszka Bednarek |