button
   
 
pomniejsz powiększ
 

 
drukuj Stworz PDF

2004-09-20 14:34:25


Biuro Obsługi Interesanta

Głównym celem powołania Biura Obsługi Interesanta była i nadal jest poprawa jakości i komfortu obsługi obywatela w Urzędzie Miejskim poprzez:

. profesjonalizm obsługi,
. skrócenie czasu obsługi,
. polepszenie warunków technicznych obsługi interesanta,
. skrócenie czasu załatwiania spraw w urzędzie,
. pełną jawność kontaktu interesanta z urzędnikiem.


Pracownicy Biura Obsługi Interesanta zajmują się kompleksową obsługą interesantów, udzielaniem informacji o zakresie działania wydziałów Urzędu o rodzaju, miejscu i trybie załatwiania poszczególnych spraw, sposobie ich załatwiania oraz stanu zaawansowania prowadzonej sprawy.

Na poszczególnych stanowiskach wydawane są zgodnie z kompetencjami reprezentowanego wydziału karty informacyjne, druki i formularze oraz udzielana jest pomoc przy ich wypełnianiu.

W Biurze przyjmowane są również kierowane do wydziałów pisma, wnioski gdzie sprawdzana jest kompletność składanych dokumentów, a następnie są one rejestrowane w systemie komputerowym.
Ponadto na stanowiskach wydawane są dokumenty ( decyzje, zaświadczenia, opinie itp.), których odbiór uzgodniono wcześniej z interesantem.


Biuro Obsługi Interesantów jest zlokalizowane na parterze budynku Urzędu Miejskiego ul. Łączności 1, gdzie znajdują się następujące stanowiska:


Punkt Informacyjny

Stanowisko nr 1 ds. Informacji - tel. 239-33-99

. Udzielanie informacji o merytorycznej właściwości poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu oraz zakresie i trybie załatwiania spraw,
. Udzielanie informacji o urzędach administracji publicznej oraz organizacjach pozarządowych
. Udzielanie informacji o dyżurach radnych Rady Miejskiej oraz informowanie o planowanych sesjach Rady Miejskiej i pracach Komisji,
. Udostępnianie formularzy i udzielanie pomocy w ich wypełnianiu,
. Udzielanie informacji o sposobie załatwiania spraw, wymaganych dokumentach oraz opłatach



Stanowisko nr 2 ds. kancelarii ogólnej - tel. wew. 3399

Przyjmuje wszelką korespondencję kierowaną do Urzędu Miejskiego, w szczególności do tych wydziałów, które nie mają stanowisk w Biurze i prowadzi dystrybucję wpływającej korespondencji.



Wydział  Rozwoju Przedsiębiorczości

Stanowisko nr 4,5,6,7, ds. ewidencji działalności gospodarczej

 tel. wew. 4753, 4754, 4755,4756 
Na stanowiskach tych realizowane są następujące zadania:
. informacja na temat prowadzenia działalności gospodarczej,
. przyjmowanie zgłoszeń do ewidencji działalności gospodarczej i oświadczeń o likwidacji działalności gospodarczej,
. wydawanie zaświadczeń o wpisie oraz decyzji o wykreśleniu z ewidencji,
. wydawanie zaświadczeń w zakresie danych ewidencyjnych przedsiębiorców oraz poświadczonych kserokopii dokumentów,
. przyjmowanie wniosków dotyczących nadania numeru statystycznego REGON oraz NIP.

. informacja na temat warunków prowadzenia działalności gospodarczej,
. udzielanie informacji w zakresie spraw należących do właściwości Wydziału,
. przyjmowanie zgłoszeń REGON,
. wydawanie zaświadczeń.



Wydział Geodezji

Stanowisko nr 9 ds. katastru nieruchomości - tel. wew.  47-52

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania:
. wydawanie wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków m. Elbląga,
. przyjmowanie wniosków w sprawie podziałów nieruchomości i klasyfikacji gruntów,
. wydawanie zaświadczeń o stanie posiadania,
. udzielanie informacji o stanie posiadania,
. wydawanie zaświadczeń o numeracji porządkowej nieruchomości.



Wydział  Finansowo - Budżetowy


Stanowisko nr 8 ds. podatków i opłat lokalnych

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania :
. udzielania informacji w sprawie podatku od nieruchomości
. udzielanie informacji odnośnie podatków od posiadania psów,
. udzielanie informacji w sprawie podatku rolnego,
. udzielanie informacji w sprawie podatku leśnego,
. udzielanie informacji w sprawie opłaty skarbowej,
. składanie wniosków o wydanie RP - 7
. udzielanie informacji dotyczących opłat:
- wieczystego użytkowania,
- dzierżaw,
- spłat rat za wykup nieruchomości.

 
Wydział Mienia Komunalnego i Spraw Mieszkaniowych

Stanowisko nr 9 ds. mieszkaniowych - tel. wew. 3507

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania:
. udzielanie informacji w sprawach mieszkaniowych,
. wydanie i przyjmowanie wniosków w sprawach:
- przydziału lokali mieszkalnych,
- o zamianę lokalu mieszkalnego,
- o wstąpienie w najem po zgodnie najemcy,
- o pozbawienie uprawnień do lokalu,
- zgody na adaptację pomieszczenia niemieszkalnego  na mieszkanie.
. przyjmowanie podań w sprawie zawarcia umowy najmu na lokal użytkowy,
. przyjmowanie interwencji w sprawach prowadzonych przez Zarząd Budynków Komunalnych a dotyczących utrzymania i remontów gminnego zasobu mieszkaniowego,
. wydawanie innych formularzy i informatorów w sprawach mieszkaniowych,
. pomoc w wypełnianiu wniosków i formularzy,
. wydawanie dokumentów, w tym : skierowań i innych pism urzędowych z zakresu  spraw mieszkaniowych.



Stanowisko nr 10 ds. nieruchomości komunalnych - tel. wew. 3508

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania:
. udzielanie informacji w sprawach z zakresu gospodarowania nieruchomościami,
. wydanie i przyjmowanie wniosków w sprawach :
 - o nabycie lokalu mieszkalnego przez najemcę,
- o nabycie nieruchomości gruntowej,
- o nabycie gruntów na poprawę warunków zagospodarowania posiadanej nieruchomości,
- o zmianę stawki procentowej opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej,
- o zezwolenie na czasowe zajęcie nieruchomości Gminy Miasto Elbląg w celu realizacji urządzeń infrastruktury technicznej,
- o wyrażenie zgody na korzystanie z nieruchomości Gminy Miasto Elbląg w celu realizacji urządzeń infrastruktury technicznej - etap projektowania,
- o udzielenie bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej przeznaczonej lub wykorzystywanej na cele mieszkaniowe,
- o przedłużenie umowy dzierżawy.
. przyjmowanie podań w innych sprawach, w tym :
- zbywania nieruchomości gruntowych, budynkowych i lokalowych w trybie przetargowym i bezprzetargowym,
- przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- wydzierżawiania, wynajmowania i użyczania nieruchomości komunalnych,
- udostępniania nieruchomości komunalnych w celu przeprowadzenia imprez publicznych,
- zamiany nieruchomości pomiędzy Gminą Miasto Elbląg a osobami fizycznymi i prawnymi,
- ustalania wysokości odszkodowania z tytułu obniżenia wartości nieruchomości w związku ze zmianą przeznaczenia terenu oraz ustalania tzw. renty planistycznej.
. wydawanie innych formularzy w sprawach z zakresu gospodarowania nieruchomościami,
. pomoc w wypełnianiu wniosków i formularzy,
. wydawanie dokumentów, w tym: decyzji, zaświadczeń i innych pism urzędowych w sprawach dotyczących nieruchomości komunalnych.

Wydział Architektury i Planowania Przestrzennego

Stanowisko nr 11 referatu administracji architektoniczno-budowlanej - tel. wew. 3509

Przyjmowanie wniosków w sprawie i wydawanie:
. decyzji o pozwoleniu na budowę / rozbiórkę
. decyzji o zmianie pozwolenia na budowę
. decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę na rzecz innego podmiotu
. decyzji o zmianie sposobu użytkowania
. zgłoszeń o zamiarze wykonywania robót budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę
. zgłoszeń rozbiórki obiektu budowlanego nie objętej obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę
. rejestracji dziennika budowy
. zaświadczeń o samodzielności lokalu
. opinii plastycznych reklam, kolorystyki elewacji

Stanowisko nr 12 referatu urbanistyki - tel. wew. 3510

Przyjmowanie wniosków w sprawie i wydawanie:
. decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
. decyzji o warunkach zabudowy
. wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Elbląga
. opinii urbanistycznych
. zmiany lub sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

Informacje o artykule

Podmiot publikujący:
Osoba odpowiedzialna:
Osoba publikująca: Marcin Jacek Kownacki
Data wytworzenia:
Data publikacji: 20.09.2004 14:34
Data aktualizacji: 19.11.2008 10:52
Liczba wyświetleń: 1913

Redaktor  Data modyfikacji 
Marcin Jacek Kownacki  19.11.2008 10:57pokaż tę wersję
Marcin Jacek Kownacki  11.01.2010 14:36pokaż tę wersję

Artykuły archiwalne

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
1 Roboty konserwacyjne w zakresie instalacji budynkowych wykonywane w zasobach administrowanych przez Zarząd Budynków Komunalnych w Elblągu - Punkt Obsługi Najemców Nr I. 05.11.2008 10:30 Regina Matuszewska
2 Roboty budowlane w ramach projektu: Elbląski Park Technologiczny na Modrzewinie Południe polegające na: Budowie pierwszego etapu Budynku Centrum Logistycznego wraz z infrastrukturą 28.10.2008 11:42 Agata Kosiorek
3 Aktualizacja dokumentacji projektowo-kosztorysowej I i II etapu inwestycji pn: Modernizacja i rozbudowa systemu kanalizacji deszczowej dzielnicy Zatorze w Elblągu 03.11.2008 08:02 Paweł Lipiński
4 Dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania 07.11.2008 15:15 Paweł Lipiński
5 Dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania 07.11.2008 14:58 Paweł Lipiński
6 Usługi kominiarskie wykonywane w budynkach administrowanych przez Zarząd Budynków Komunalnych w Elblągu. 05.11.2008 12:15 Regina Matuszewska
7 Usługi asenizacyjne wykonywane w zasobach administrowanych przez Zarząd Budynków Komunalnych w Elblągu. 05.11.2008 12:10 Regina Matuszewska
8 Usługi asenizacyjne wykonywane w zasobach administrowanych przez Zarząd Budynków Komunalnych w Elblągu. 22.10.2008 11:56 Regina Matuszewska
9 Udzielenie i obsługa kredytu w wysokości 15 000 000 PLN 30.10.2008 14:32 Alicja Łepkowicz
10 Remont zbiornika w Parku Kajki w Elblągu 03.11.2008 13:00 Aleksandra Goszczyńska
11 Remont zbiornika w Parku Kajki w Elblągu 22.10.2008 11:34 Alicja Siemiętkowska
12 Roboty budowlane w ramach projektu: Elbląski Park Technologiczny na Modrzewinie Południe polegające na: Budowie pierwszego etapu Budynku Centrum Logistycznego wraz z infrastrukturą 28.10.2008 10:18 Agata Kosiorek
13 Wykonanie pomiarów ruchu drogowego na wybranych skrzyżowaniach w Elblągu w celu dostarczenia danych niezbędnych do sporządzenia mapy akustycznej oraz planów rozwoju sieci drogowej i transportu publicz 07.11.2008 09:54 Alicja Siemiętkowska
14 Wykonanie pomiarów ruchu drogowego na wybranych skrzyżowaniach w Elblągu w celu dostarczenia danych niezbędnych do sporządzenia mapy akustycznej oraz planów rozwoju sieci drogowej i transportu publicz 04.11.2008 12:37 Alicja Siemiętkowska
15 Roboty budowlane w ramach projektu: Elbląski Park Technologiczny na Modrzewinie Południe polegające na: Budowie pierwszego etapu Budynku Centrum Logistycznego wraz z infrastrukturą 17.10.2008 12:58 Agata Kosiorek
16 Środowiskowy Dom Samopomocy dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi przy ul. Skrzydlatej w Elblągu. 24.10.2008 09:38 Alicja Siemiętkowska
17 Środowiskowy Dom Samopomocy dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi przy ul. Skrzydlatej w Elblągu. 16.10.2008 14:45 Alicja Siemiętkowska
18 Pełnienie funkcji Inżyniera Projektu przy realizacji inwestycji Modernizacja i rozbudowa infrastruktury portu morskiego w Elblągu (w obrębie Starego Miasta) 07.01.2009 13:07 Paweł Lipiński
19 Pełnienie funkcji Inżyniera Projektu przy realizacji inwestycji Modernizacja i rozbudowa infrastruktury portu morskiego w Elblągu (w obrębie Starego Miasta) 16.10.2008 13:05 Paweł Lipiński
20 Środowiskowy Dom Samopomocy dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi przy ul. Skrzydlatej w Elblągu. 16.10.2008 14:38 Alicja Siemiętkowska