button
   
 
pomniejsz powiększ
 

 
drukuj Stworz PDF

2004-08-17 13:41:09

Informacje Zarządu Dróg


Komunikaty, pozostałe informacje.

Informacje i komunikaty Zarządu Dróg UM w Elblągu

Zarząd Dróg zwraca się z prośbą do mieszkańców Elbląga o powiadamianie o uszkodzeniach na drogach w zakresie: znaków, sygnalizacji świetlnej, wybojów pod w/w numerami telefonów lub pod numer Wydziału Zarządzania Krysysowego Centrum Zarządzenia Kryzysowego 239-30-40 lub fax 239-30-44. W przypadku braku przyjęcia zgłoszenia przez w/w osoby i Centrum Zarządzania Krysysowego WZK UM można przekazać informacje do dyżurnego Straży Miejskiej pod numer telefonu 239-30-34.

I N F O R M A C J A

                                                                                                         

                 Zarząd Dróg Urzędu Miejskiego w Elblągu  podaje aktualne numery telefonów i osoby  przyjmujące w jego imieniu przez całą dobę i we wszystkie dni tygodnia ( w tym wszystkie święta)  zgłoszenia w sprawach: 

1.     Awarii sygnalizacji świetlnych, poprzekręcanych znaków drogowych, oznakowania miejsc niebezpiecznych na drogach.:
Zakład Siecii Instalacji Elektroenergetycznych, osoby: 
Pan Mirosław Judek,      tel.  0 601-641-610,     64-18-500,

  Pan Ryszard Sowiński   tel. 0 609-120-243,      64-18-500,  

   

2.     Zapadnięć nawierzchni ulicy oraz zniszczeń, kradzieży oznakowania poziomego i pionowego dróg,  urządzeń bezpieczeństwa drogowego: Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów Sp. z o.o. , osoby:
Pani Halina Jadanowska            tel.  0 600-824-312,  232-64-08
Pan Stanisław Tarasewicz         tel.  0 604-099-151,  232-64-08
Pan Jan Celka,                         tel.  0 662-157-149,  232-64-08     

3.     Kradzieży i zniszczeń elementów mostowych - Pan Grzegorz Walczak 
                                                   tel. 0 793 - 936 - 588 

4.     Bieżącej pielęgnacji zieleni przydrożnej:
Zarząd  Zieleni Miejskiej, osoby:
Pani Stanisława Gerej              tel.  0 695 40 40 27,  234 -18-36
Pani Irena Kogut,                     tel.  0 695 30 33 73,  234 -18-36
Pani Margitta Hańska,              tel.  0 609 67 99 00,  234 -18-36
 

5.     Czystości dróg :
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania Sp. z o.o
Nr telefonu dyspozytora -   232 - 42 - 57,  0 600-450-215, 0 696-448-502

 

Centrum Zarządzania Kryzysowego  239-30-40

Porzucone pojazdy

Zarząd Dróg Urzędu Miejskiego w Elblągu informuje, że zgodnie z art. 50a ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz.908 z póź. zm.) pojazd pozostawiony bez tablic rejestracyjnych lub pojazd, którego stan wskazuje na to, że nie jest używany, może zostać usunięty z drogi przez Straż Miejską lub Policję na wniosek gminy. W przypadku usunięcia pojazdu zgodnie z art. 130a ust. 1-3 w/w ustawy, dyspozycję taką wydaje Policja lub Straż Miejska - w sytuacji, o której mowa w ust. 1 pkt. 1 w/w artykułu. W obu w/w przypadkach pojazd zostaje usunięty na koszt właściciela lub posiadacza pojazdu. Podstawą do odbioru pojazdu z parkingu stanowi zezwolenie, które w przypadku usunięcia pojazdu w trybie określonym w art. 50 a ust. 1 w/w ustawy wydaje organ gminy. Po zezwolenie należy zgłosić się do Zarządu Dróg - Urząd Miejski pok. 243. Natomiast jeżeli zachodzi przesłanka określona w art. 130 a ust. 1-3 zezwolenie na odbiór pojazdu wydaje podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu tj. Policja, a w sytuacji, o której mowa w ust. 1 pkt. 1 - Straż Miejska. Jeżeli pojazd usunięty z drogi na podst. art. 50a ust. 1 nie zostanie odebrany na wezwanie gminy przez osobę uprawnioną, w terminie 6 miesięcy od dnia usunięcia, wówczas pojazd taki uznaje się za porzucony z zamiarem wyzbycia się. Pojazd ten przechodzi na własność gminy po podjęciu stosownej uchwały przez Radę Miejską. W kolejnym etapie realizując sprawy związane z wykonaniem powyższych zadań Urząd Miejski wszczyna postępowanie względem właściciela lub posiadacza usuniętego pojazdu celem uzyskania zwrotu poniesionych wydatków z tytułu jego parkowania i usunięcia.
Zestawienia pojazdów usuniętych na zlecenie Straży Miejskiej, dla których ustalono właścicieli zawierające koszty jego parkowania i usunięcia znajdują się w Zarządzie Dróg Urzędu Miejskiego. Informacja tel. pod nr tel. 239-32-43.

Wnioski o wydanie zezwolenia na budowę zjazdu należy składać tylko w sytuacji, kiedy zjazd ma być urządzony z drogi publicznej. Wnioski takie składa się do zarządcy drogi publicznej.
Zjazdy z dróg wewnętrznych i prywatnych podlegają tylko uzgodnieniu z właścicielem drogi. Przed złożeniem wniosku należy więc się upewnić, czy droga, z której zjazd na posesję ma być wybudowany, znajduje się w wykazie dróg publicznych umieszczonym na stronie internetowej Zarządu Dróg Urzędu Miejskiego.
Druk wniosku i opłata skarbowa w wysokości 82,00 zł dotyczą wyłącznie dróg publicznych.

Informacje o artykule

Podmiot publikujący:
Osoba odpowiedzialna: Zarząd Dróg
Osoba publikująca: Marcin Jacek Kownacki
Data wytworzenia:
Data publikacji: 17.08.2004 13:41
Data aktualizacji: 05.05.2009 12:37
Liczba wyświetleń: 6961