2004-08-17 13:41:09
Informacje Zarządu Dróg
Komunikaty, pozostałe informacje.
Informacje i komunikaty Zarządu Dróg UM w Elblągu
Zarząd Dróg zwraca się z prośbą do mieszkańców Elbląga o powiadamianie o uszkodzeniach na drogach w zakresie: znaków, sygnalizacji świetlnej, wybojów pod w/w numerami telefonów lub pod numer Wydziału Zarządzania Krysysowego Centrum Zarządzenia Kryzysowego 239-30-40 lub fax 239-30-44. W przypadku braku przyjęcia zgłoszenia przez w/w osoby i Centrum Zarządzania Krysysowego WZK UM można przekazać informacje do dyżurnego Straży Miejskiej pod numer telefonu 239-30-34.
I N F O R M A C J A
Zarząd Dróg Urzędu Miejskiego w Elblągu podaje aktualne numery telefonów i osoby przyjmujące w jego imieniu przez całą dobę i we wszystkie dni tygodnia ( w tym wszystkie święta) zgłoszenia w sprawach:
1. Awarii sygnalizacji świetlnych, poprzekręcanych znaków drogowych, oznakowania miejsc niebezpiecznych na drogach.:
Zakład Siecii Instalacji Elektroenergetycznych, osoby:
Pan Mirosław Judek, tel. 0 601-641-610, 64-18-500,
Pan Ryszard Sowiński tel. 0 609-120-243, 64-18-500,
2. Zapadnięć nawierzchni ulicy oraz zniszczeń, kradzieży oznakowania poziomego i pionowego dróg, urządzeń bezpieczeństwa drogowego: Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów Sp. z o.o. , osoby:
Pani Halina Jadanowska tel. 0 600-824-312, 232-64-08
Pan Stanisław Tarasewicz tel. 0 604-099-151, 232-64-08
Pan Jan Celka, tel. 0 662-157-149, 232-64-08
3. Kradzieży i zniszczeń elementów mostowych - Pan Grzegorz Walczak
tel. 0 793 - 936 - 588
4. Bieżącej pielęgnacji zieleni przydrożnej:
Zarząd Zieleni Miejskiej, osoby:
Pani Stanisława Gerej tel. 0 695 40 40 27, 234 -18-36
Pani Irena Kogut, tel. 0 695 30 33 73, 234 -18-36
Pani Margitta Hańska, tel. 0 609 67 99 00, 234 -18-36
5. Czystości dróg :
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania Sp. z o.o
Nr telefonu dyspozytora - 232 - 42 - 57, 0 600-450-215, 0 696-448-502
Centrum Zarządzania Kryzysowego 239-30-40
Porzucone pojazdy
Zarząd Dróg Urzędu Miejskiego w Elblągu informuje, że zgodnie z art. 50a ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz.908 z póź. zm.) pojazd pozostawiony bez tablic rejestracyjnych lub pojazd, którego stan wskazuje na to, że nie jest używany, może zostać usunięty z drogi przez Straż Miejską lub Policję na wniosek gminy. W przypadku usunięcia pojazdu zgodnie z art. 130a ust. 1-3 w/w ustawy, dyspozycję taką wydaje Policja lub Straż Miejska - w sytuacji, o której mowa w ust. 1 pkt. 1 w/w artykułu. W obu w/w przypadkach pojazd zostaje usunięty na koszt właściciela lub posiadacza pojazdu. Podstawą do odbioru pojazdu z parkingu stanowi zezwolenie, które w przypadku usunięcia pojazdu w trybie określonym w art. 50 a ust. 1 w/w ustawy wydaje organ gminy. Po zezwolenie należy zgłosić się do Zarządu Dróg - Urząd Miejski pok. 243. Natomiast jeżeli zachodzi przesłanka określona w art. 130 a ust. 1-3 zezwolenie na odbiór pojazdu wydaje podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu tj. Policja, a w sytuacji, o której mowa w ust. 1 pkt. 1 - Straż Miejska. Jeżeli pojazd usunięty z drogi na podst. art. 50a ust. 1 nie zostanie odebrany na wezwanie gminy przez osobę uprawnioną, w terminie 6 miesięcy od dnia usunięcia, wówczas pojazd taki uznaje się za porzucony z zamiarem wyzbycia się. Pojazd ten przechodzi na własność gminy po podjęciu stosownej uchwały przez Radę Miejską. W kolejnym etapie realizując sprawy związane z wykonaniem powyższych zadań Urząd Miejski wszczyna postępowanie względem właściciela lub posiadacza usuniętego pojazdu celem uzyskania zwrotu poniesionych wydatków z tytułu jego parkowania i usunięcia.
Zestawienia pojazdów usuniętych na zlecenie Straży Miejskiej, dla których ustalono właścicieli zawierające koszty jego parkowania i usunięcia znajdują się w Zarządzie Dróg Urzędu Miejskiego. Informacja tel. pod nr tel. 239-32-43.
Wnioski o wydanie zezwolenia na budowę zjazdu należy składać tylko w sytuacji, kiedy zjazd ma być urządzony z drogi publicznej. Wnioski takie składa się do zarządcy drogi publicznej.
Zjazdy z dróg wewnętrznych i prywatnych podlegają tylko uzgodnieniu z właścicielem drogi. Przed złożeniem wniosku należy więc się upewnić, czy droga, z której zjazd na posesję ma być wybudowany, znajduje się w wykazie dróg publicznych umieszczonym na stronie internetowej Zarządu Dróg Urzędu Miejskiego.
Druk wniosku i opłata skarbowa w wysokości 82,00 zł dotyczą wyłącznie dróg publicznych.
Informacje o artykule
Podmiot publikujący: | |
---|---|
Osoba odpowiedzialna: | Zarząd Dróg |
Osoba publikująca: | Marcin Jacek Kownacki |
Data wytworzenia: | |
Data publikacji: | 17.08.2004 13:41 |
Data aktualizacji: | 05.05.2009 12:37 |
Liczba wyświetleń: | 6961 |